restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

הערב, מחר ובמוצ”ש: הפגנות ליד מעון רה”מ; השר אוחנה פועל להפסקת המחאות

23 ביולי 2020

חרף אלימות המשטרה הגוברת ועשרות המעצרים הנערכים בהפגנות, הערב (חמישי), מחר ובמוצ”ש יימשכו מחאות האלפים ליד מעון ראש הממשלה בירושלים בדרישה להתפטרות בנימין נתניהו המואשם בפלילים. הערב, בשעה 19:00 ייערכו במקום שתי הפגנות – נגד נתניהו ושל תומכיו. בקרב הדורשים את התפטרותו של נתניהו גובר החשש שתומכיו ינסו הערב לגרור את הצדדים לעימות אלים. מחר תתקיים “קבלת שבת מחאתית”, כדי מדי שבוע, ליד מעון ראש הממשלה בשעה 16:00 ובמוצ”ש, בשעה 20:30 הפגנה נוספת תחת הכותרת “מחאת הצעירים 2020”.

המשטרה פועלת לגיוס מודיעים בקרב פעילי המחאה נגד הממשלה – כך עולה מעדויות שהגיעו לידי “הארץ”. המשטרה היא עוקבת אחר פרסומים ברשתות החברתיות בניסיון לאתר את מובילי המחאה ולהבין כיצד בכוונתם לפעול. בדיונים פנימיים הביעו בכירים במשטרה חשש ממה שהגדירו כהסלמה ברמת האלימות בהפגנות, ולכן הכוונה היא לתגבר את הכוחות באנשי משמר הגבול ויחידת הסיור המיוחדת. במשטרה מעריכים כי מספר ההפגנות והמשתתפים בהן יגדלו ככל שהגבלות התנועה יימשכו.

על ידיעה שפרסמה הכתבת הדס שטייף הבוקר בגלי צה”ל, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ביקש מהמשטרה לבחון את העתקת ההפגנות מול מעון ראש הממשלה בירושלים למיקום אחר, בטענה כי הדבר פוגע בתושבים המתגוררים במקום. אתמול נועד אוחנה עם ממלא מקום מפכ”ל המשטרה מוטי כהן, עם קצינים בכירים נוספים וכן עם שכנים המתגוררים ברחוב בלפור, הטוענים כי ההפגנות היומיות פוגעות באיכות חייהם ומסבות נזקים לבניינים במקום. בעקבות הדיון, שדווח בגלי צה”ל, ביקש אוחנה לבדוק אם ניתן למנוע את ההפגנות מול המעון, על מנת להתמודד עם מה שהגדיר כ”מצוקת התושבים”.

נציגי המשטרה השיבו לאוחנה כי לא ניתן למנוע את המחאה כי פסיקת בית המשפט העליון אוסרת על כך, וכי לא ניתן לאסור את קיומה של ההפגנה שכן אין חובת רישיון בהפגנות. לדברי אחד הנוכחים בפגישה, יועץ משפטי של המשטרה העלה את האפשרות להעתיק את ההפגנות אל גן העצמאות הסמוך, ואוחנה הציע שלא לאשר את קיומה של ההפגנה, כך שבג”ץ יכריע בסוגיה. נציגי המשטרה אמרו בפגישה כי בהפגנות אין אפשרות לאכוף את הנחיות משרד הבריאות להימנע מהתקהלויות, אולם אין אפשרות למנוע את קיומן. במקביל, בעידודם של אנשי הליכוד תושבים המתגוררים בסמוך למעון ראש הממשלה עתרו שלשום לבג”ץ, בדרישה למנוע את המשך קיומן.

לדברי האגודה לזכויות האזרח “מדובר בשיבוש מערכות חמור – השר אוחנה שממליץ לאזרחים להגיש עתירה לבג”ץ נגד הגוף שהוא ממונה עליו; השר לביטחון הפנים שמתיימר להורות למשטרה כיצד לפעול; שר שקורא למשטרה להגביל את הזכות החוקתית להפגין ובמיוחד להגבילה בהקשר של הפגנות נגד ראש הממשלה, אליו יש לו זיקה פוליטית וחוקתית הדוקה; שר שמנסה להשפיע באופן פסול על עמדת הרשות בהליך משפטי תלוי ועומד. השר לביטחון הפנים מסרב להפנים את העובדה שאמנם הוא אחראי מיניסטריאלית על המשטרה, אך אין הוא המפקד העליון של המשטרה. במקרה זה היועצת המשפטית של המשטרה עמדה בפרץ והבהירה לשר כי דרישותיו הן בלתי חוקיות בעליל.
לכן, שבנו על בקשתנו מהיועץ המשפטי לממשלה להנחות ללא דיחוי את השר לביטחון הפנים שאסור לו להתערב בעבודת המשטרה ולתת גיבוי מלא למשטרה לסרב להיפגש עם השר על נושאים שחורגים מסמכויותיו”.