restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

הצעת חוק איסור פרסום שירותי מין

27 בדצמבר 2010

הוועדה לקידום מעמד האישה תדון בשבוע הבא בהצעת החוק של חברי הכנסת דב חנין (חד”ש) ואורית זוארץ (קדימה) בדבר איסור פרסום מודעות המציעות שירותי מין, גם במקרים שמודעות אלה מוסוות תחת ההגדרות “ליווי”, “עיסוי”, או “אירוח”. על הצעת החוק החדשה חתומים לצד היוזמים 35 ח”כים נוספים.

חבר הוועדה, ח”כ חנין, אמר: “פרסום שירותי זנות הוא חלק מסרסרות לזנות וגורר פגיעות קשות בזכויות הנשים ובכבודן. קטיעת חוליית הפרסום תפגע בסחר בנשים ובתעשיית הזנות”. ח”כ זוארץ, אמרה כי “קידום הצעת החוק הוא תקדים חשוב, ומעיד על כך שישראל מתקדמת להגנה על זכויות אדם בכלל וזכויות נשים בפרט. הגיע הזמן לתקן את העיוות בחקיקה – במקום להתחסד ולהגן על רגשות הציבור, יש להתמקד בהגנה על הקורבנות”.

הצעת החוק מבקשת להיאבק בפרסום מודעות מין בשלושה מישורים: במישור הראשון, בעצם האמירה כי המודעות פסולות, שכן הן מבזות ומשפילות נשים, פוגעות במעמדן בחברה והופכות אותן לחפץ, ולכן פסולות מכל וכל; במישור השני, בכך שהיא קובעת עונש מאסר מחמיר משהיה בעבר, של שלוש שנות מאסר, שנועד ליצור הרתעה; ובמישור השלישי, היא מכתיבה מאבק כלכלי חסר פשרות, ויוצרת הסדר של חילוט חובה וקנס חובה ביחס לנאשמים לפי חוק זה, כך שלא ימצא חוטא נשכר, וכל תשלום שיגיע לידי המפרסם תמורת הפרסום יצא מידיו במסגרת ההליך המשפטי, תוך תשלום סכום גבוה בהרבה מכפי שהרוויח.

הסייגים שנקבעו על פרסום מודעות זנות בחוק העונשין עד היום נחקקו במטרה להגן על רגשות הציבור. החוק לא הביא בחשבון את ניצולן של הנשים שפורסמו במודעות, כמו גם את רווחי העתק שהרוויחו המפרסמים על חשבונן. הוא נחקק במנותק מן המדיניות הכללית בנושא הזנות, הרואה בה תופעה חברתית שלילית ומפלילה את מנצליה, החיים על חשבון הנשים המוזנות. בכלל זה, לא הביא החוק עד כה בגדר שיקוליו את השפעת הפרסום על מצבן של הנשים המפורסמות במודעות אלה, את הפגיעה בכבודן, בחירותן, בפרטיותן ואת הצורה בה משפיע הפרסום על הגברת ניצולן על ידי לקוחות.