restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

הרופאים המתמחים ישבתו בדרישה לקיצור התורניות ויפגינו בתל-אביב

20 בדצמבר 2020

ארגון הרופאים המתמחים “מרשם” הודיע על שביתה כללית של המתמחים בבית החולים ברחבי הארץ. זאת, מפני ששר הבריאות, יולי אדלשטיין לא הורה על התחלת פיילוטים לקיצור התורניות בבתי החולים ובמקביל הוארך ההיתר המאפשר את העסקת המתמחים בתורנויות של 26 שעות. השביתה יוצאת לדרך “לאור העובדה ששר הבריאות עדיין לא הורה על התחלת פיילוטים לקיצור תורנויות בבתי החולים, ובמקביל הוארך ההיתר המאפשר את העסקת המתמחים בתורנויות של 26 שעות”. במהלך השביתה תיערך הפגנת מתמחים וסטודנטים לרפואה, בשעה 11:00, בכיכר הבימה בתל-אביב

במסר ששלח “מרשם” לחבריו נאמר:  “ביום שני נצא לשביתה! כי אין מי שיעשה בשבילנו את העבודה- אנחנו במלחמה על עצמנו ועל המטופלים שלנו ואין לנו כוונה להפסיק! אנחנו יוצאים לשביתה, כי אנחנו יוצאים לקצר תורנויות. לטובת המטופלים שלנו, ולטובת הבריאות שלנו, מתוך אהבה ואחריות למקצוע שלנו. סטאג’רים, סטודנטים, מתמחים, מומחים צעירים ורופאים בכירים, משפחות וציבור. כולנו יחד במאבק לשינוי”. ועוד: “אין שום כוח בעולם שיכול לגרום לנו להפסיק להיאבק על החיים שלנו או על המקצוע שלנו שהוא גם החיים של הרבה אחרים. המעצרים בהפגנה ליד הבית של שר הבריאות יולי אדלשטיין לא מרתיעים אותנו. להיפך. אנחנו נחושים יותר, אנחנו חזקים יותר וכועסים יותר. אם אנחנו מספיק טובים כדי לתת את השנים היפות והנמרצות שלנו בשביל התמחות בתנאים נחותים יחסית להשכלה והיכולות, כאשר בפועל הדבר היחיד שחשוב למערכת הוא שאנחנו כוח עבודה זול”.

יצוין שביום שני האחרון נעצרו שלושה מפגינים נעצרו בעת שעשרות מתמחים לרפואה, סטודנטים וסטאז’רים מחו בסמוך לביתו של שר הבריאות, יולי אדלשטיין, בהרצליה פיתוח. המפגינים קראו: “לא חוזרות ולא חוזרים לתנאים של עבדים” ו”או קיצור או שביתה”. במכתב שהופץ לקראת ההפגנה בקרב מתמחים מרחבי הארץ על ידי ד”ר ריי ביטון, יו”ר ארגון המתמחים לרפואה “מרשם”, נכתב: “יוצאים לשביתה. אם ההיתר לביצוע תורנויות של 26  שעות מוארך ללא פיילוטים, אנחנו מתארגנים לשביתה. שר הבריאות האריך את היתר ההעסקה בתורנויות של 26 שעות בשנה נוספת ללא הבטחה לקדם פיילוטים לשינוי המצב, תוך כניעה לרצונות ההסתדרות הרפואית והפרת ההתחייבות שלו כלפי המתמחים”.

המחאה לקיצור התורנויות הארוכות שנמשכות 26 שעות רצופות, נמשכת למעלה משלוש שנים. עם כניסתו לתפקיד שר הבריאות, הגבירה המחאה הילוך ובתגובה הבטיח אדלשטיין בדיון שנערך בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת: “נפעל יחד עם המתמחים והארגונים הרפואיים כדי למצוא פתרון, כולל קיצור השעות במשמרת”. עוד אמר אדלשטיין באותו הדיון: “צריך תוספת תקנים באופן מיידי. יש מאות אנשים שמחכים להתמחות. תוספת תקנים תאפשר לנו שיפור מיידי ואלו שני עקרונות שאני עומד עליהם: קיצור התורנויות ושום פשרה של איכות ההכשרה”.

ההפגנה ביום שני בפייסבוק: https://www.facebook.com/events/404786677538733

סרטון – ההפגנה ביום שני מול ביתו של שר הבריאות: https://he-il.facebook.com/mirsham.org/videos/731224080832443