restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

הרשימה המשותפת התנגדה להצעת החוק לגיוס חרדים לצבא הכיבוש שנפלה

18 בינואר 2022

חוק כיוס החרדים לצבא הכיבוש נפל אמש (שני) בהצבעה בקריאה הראשונה במליאת הכנסת – לאחר שח”כ ג’ידא רינאוי זועבי ממרצ הצביעה נגדו. יו”ר ממרצ נמסר כי שר הבריאות ניצן הורוביץ רואה את התנגדותה של חברת הכנסת בחומרה רבה ונזף בה בשיחת טלפון. החוק נפל לאחר שבהצבעה השמית נרשם שוויון 54:54. שלושה מחברי רע”מ דווקא תמכו בחוק השנוי במחלוקת מבחינתם.

גם הרשימה המשותפת התנגדה להצעת החוק ובהודעה שפרסמה נאמר, כי “החוק הזה חותר לחזק את כוחות של צבא הכיבוש  אשר מדכא את בני העם הפלסטיני ומנהל מלחמות נגד הפלסטינים ברצועת עזה”. לדברי הרשימה המשותפת, “ההצבעה של רע”מ פוגעת בעם הפלסטיני שכן הגדלת כוח האדם של צה”ל תסייע לשמור על ההגמוניה של ישראל באזור ועל העם הפלסטיני בפרט, וכן קיים חשש שהחוק הזה יסלול את הדרך לחוק אחר לגיוס ערבים לצבא”.

חברת הכנסת זועבי שהצביעה נגד חוק גיוס חובה לחרדים ובכך גרמה להפלתו בהצבעה בכנסת הסבירה כי פעלה כך במחאה על מדיניות הקואליציה כלפי הציבור הערבי. לדבריה, “הקואליציה חצתה את כל הקווים האדומים בפעולות החישוף והנטיעות באדמות הנגב ע”י קק”ל ואישרה את הצעת חוק האזרחות הפשיסטית והגזענית שהועלתה ע”י חבר הכנסת שמחה רוטמן מהציונות הדתית”. “הצבעתי עם המצפון שלי ועם החברה הערבית”, אמרה זועבי וציינה כי “הקואליציה התחייבה לשינוי כלפי החברה הערבית אך למרבה הצער החוקים האלה מלמדים כי ההיפך הוא הנכון, ולכן האינטרס של בני עמי הוא מעל לכל חשבון”.

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ יאיר לפיד פרסמו הודעה משותפת בעקבות הפלת חוק הגיוס. “ביום רביעי הקרוב הקואליציה תניח את הצעת חוק הגיוס מחדש עם בקשה לפטור מחובת הנחה. ההצעה תעלה להצבעה במליאה בשבועות הקרובים”, מסרו השלושה.