restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

התוכנית לדיור בר השגה בירושלים לא משיגה את המטרה

15 ביולי 2010

הקואליציה לקידום דיור בהישג יד בישראל, הכוללת מומחי תכנון ומשפט מארגוני החברה האזרחית ומהאקדמיה, העבירה לנעמי צור, יו”ר ועדת התכנון העירוני, את עיקרי ההערות לתוכנית העירייה לקידום דיור בר השגה. בקואליציה לקידום דיור בהישג יד בישראל חברים האגודה לזכויות האזרח בישראל, האגודה לצדק חלוקתי, התוכנית לתכנון, יזמות ומשפט בקהילה באוניברסיטת תל-אביב, במקום – מתכננים למען זכויות תכנון, סינגור קהילתי, הקליניקה לזכויות אדם בחברה באוניברסיטת חיפה, המעבדה לתכנון עם קהילה בטכניון ושתי”ל.

לפי תכנית “20:20:20”, תחייב העירייה יזם שיקבל תוספת של 20 יחידות דיור ומעלה לתוכנית, למכור 20% מהדירות ב-20% הנחה לזכאים של העירייה. אלא שמבדיקה שערכה הקואליציה עולה כי התכנית תוכל להועיל רק לבני העשירון השמיני ומעלה, שכן היא נוגעת רק לדירות חדשות, מציעה הנחה אחידה בשיעור מקסימלי של 20% לכל האוכלוסיות, ואינה מתחשבת כלל ביכולתן הכלכלית של משפחות עם הכנסה בינונית ונמוכה.

הארגונים מוחים על כך שהתוכנית אינה נותנת מענה למשפחות העובדות בשכר בינוני ונמוך, לאנשים עם מוגבלויות ולמשפחות חד-הוריות. עוד נטען, כי על העירייה להציע גם דיור בר השגה בהשכרה ולא רק במכירה, ולהבחין בין קרקע פרטית לציבורית, שבה ניתן להגדיל משמעותית את מספר יחידות הדיור שהן דיור בר השגה.

לדברי עו”ד גיל גן-מור, ראש תחום הזכות לדיור באגודה לזכויות האזרח, “אנחנו מברכים על כוונתה של עיריית ירושלים לקדם דיור בר השגה בעיר, אבל התוכנית הנוכחית לא תשיג את המטרה. העירייה צריכה לשקול מחדש האם נכון להעניק הטבות בסך 200-300 אלף שקל דווקא לאוכלוסיה מבוססת יחסית ולאנשי הייטק, שעה שמשפחות רבות המתגוררות בעיר עובדות בשכר שאינו מאפשר להן לעמוד בנטל עלות הדיור ודוחק אותן מהעיר”.

האדריכלית שרי קרוניש מעמותת “במקום – מתכננים למען זכויות תכנון, “‏הוסיפה שירושלים מצטרפת לערים רבות בעולם המקדמות דיור בר השגה, אלא שבערים אלו מטרת המדיניות היא לספק פתרון של תמהיל חברתי כדי למנוע התהוות של שכונות עוני ולתת מענה גם לאוכלוסיה שעובדת בשכר בינוני. כדי להשיג מטרה זו גם בירושלים, יש לקדם הצעה תכנונית-חברתית מקיפה, בעלת ראייה כוללת ומערכתית, המתייחסת למגוון רחב יותר של כלים תכנוניים, מעבר למוצע”. הערות הקואליציה נוגעות גם לאופני השימוש בקרקעות ציבוריות, ההגבלות על גודל הדירות, דיור בר השגה להשכרה והצורך לגבש מדיניות תכנונית ארוכת טווח לדיור בר השגה, נוסף על התוכנית הנוכחית.