restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

וידאו: חד”ש נגד המלחמה – מתוך הנאומים במליאת הכנסת

22 באוגוסט 2012

חברי הכנסת של חד”ש, ח”כ מוחמד ברכה, ח”כ חנא סוויד, ח”כ דב חנין וח”כ עפו אגבריה, נאמו במליאת הכנסת נגד כוונות המלחמה של ממשלת נתניהו במסגרת דיון שהתקיים ביום חמישי, ה-16 באוגוסט, על מינויו של אבי דיכטר לשר להגנת העורף:

במהלך הישיבה הרימו ארבעת חברי הכנסת של סיעת חד”ש קול זעקה נגד ההרפתקה הצבאית שמתכננת ממשלת הימין. ראשון דוברי הסיעה היה יו”ר חד”ש, ח”כ מוחמד ברכה, שאמר כי “אכן יש צורך בהגנת העורף, אבל צריך להגן על העורף לא בתוך הממשלה, אלא מפני הממשלה. הממשלה של נתניהו וברק היא אשר מסכנת, ומאיימת לסכן עוד יותר – בצורה שיכולה לקבל מימדים זוועתיים – את העורף, את כלל האזרחים במדינת ישראל, ואת כלל האזרחים באזור. היא יכולה לשלוט על הלחיצה הראשונה על הכפתור, אבל לא על ההשלכות”.

ח”כ ברכה הדגיש כי נתניהו וברק רוצים “לכפות סדר פוליטי אחר באזור, אג’נדה אחרת, שהמוקד בה יהיה הנושא האיראני, ולא הנושא הפלסטיני”. לדבריו, “הם רוצים להסיח את הדעת מהעניין החברתי. הממשלה הזו אינה מחכה עד לאוקטובר-נובמבר, לדיון בתקציב המדינה, אלא שולחת את חציה הרעילים לשכבות המוחלשות כבר היום. הממשלה והעומד בראשה אינם רוצים שעיקר השיח הפוליטי והחברתי בתוך מדינת ישראל ייסוב סביב המכות שכבר הנחיתו ושעוד ינחיתו: החל מהעלאת המע”מ ויתר המיסים, העלאת מחירי הלחם, החלב, הביצים והעוף. ובעוד כמה ימים – העלאת מחיר הדלק לממדים שלא ידענו עד כה”.

ח”כ חנא סוויד ציין כי נתניהו מעוניין “בהסחת הדעת מהכישלון והמדיני של הממשלה הנוכחית, שלא התקדמה ולו צעד אחד לקראת השלום”. עוד הוסיף, כי “גם האיראנים עושים שימוש ציני במצוקתם של הפלסטינים, המעוניינים להיפטר מעול הכיבוש ורוצים להתקדם לכיוון השלום. אני חושב שזה שירות דב, מה שהאייתולות עושים לעניין הפלסטיני. העניין הפלסטיני לא צריך את הגרעין האיראני בשום פנים ואופן”. ח”כ סוייד הדגיש כי חד”ש תומכת בפירוז המזרח-התיכון כולו מנשק להשמדה המונית, ומתנגדת להימצאותו של נשק גרעיני בידי כל מדינות האזור.

“צריך לקבוע בצורה ברורה: העורף בישראל מופקר, מוזנח ופרוץ”, קרא ח”כ דב חנין. “זה מצבם של בתי-החולים שהממשלה הזניחה ומזניחה אותם, זה מצבם של בתי-הספר וגני-הילדים, וזה מצבם של המקלטים – כולנו יודעים שהמציאות קשה ואיומה. נותרנו בני ערובה בידי מדיניות מסוכנת והרפתקנית, שמצד אחד מתנהלת בצורה מופקרת בנושאים מדיניים וביטחוניים, ומצד שני לא עושה אפילו את הצעדים הבסיסיים כדי להגן על האזרחים”.

ח”כ עפו אגבריה הצהיר: “זו ממשלת ימין מובהקת, וכממשלת ימין היא מעוניינת להפחיד את האוכלוסייה כדי להסיט את דעת הקהל מהבעיות האמיתיות. הממשלה מנסה להשכיח את המחאה החברתית ואת הגזירות הכלכליות, מונחתות כל יום על אזרחי ישראל”.

קריאתם של חברי הכנסת של חד”ש – נגד המלחמה באיראן ובעד צדק חברתי – מצטרפת לקריאות דומות בתל-אביב, בחיפה, בנצרת, בירושלים וברחבי הארץ, למאות שהשתתפו בהפגנות ומחאות נגד הסכנה של סחרור מלחמתי חדש. רבים בציבור, ביניהם כאלה המשתייכים לממסד הביטחוני, מבטאים דאגה עמוקה מהכיוון בו הולכת הממשלה. עובדה זו ממחישה – כי את המלחמה הבאה לא רק חובה לעצור, אלא גם ניתן לעצור.

ח”כ אגבאריה על שאיפות המלחמה של נתניהו: “מנסה להעלים את המחאה החברתית ואת הבעיה הפלסטינית”

חד”ש קוראת להתגייסות נגד המלחמה עם איראן