restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ועדת החינוך הצביעה נגד התקנות: תלמידי ה’-י’ ילמדו בבתי הספר במהלך הסגר

27 בדצמבר 2020

ועדת החינוך של הכנסת ביטלה היום (ראשון) את תקנות הממשלה הקובעות אילו כיתות יפעלו במהלך הסגר, כך שמתווה הלימודים יתקיים כפי שהיה עד כה. כיתות ה’-י’ ימשיכו ללמוד בסגר, בעוד כיתות י”א-י”ב בערים אדומות וכתומות לא יפעלו. יו”ר הוועדה רם שפע (כחול לבן) אמר כי אינו מתכוון לאשר את התקנות, בגלל שגם תלמידי כיתות ה’-י’ צריכים ללמוד בבתי הספר ולא מרחוק.

ח”כ עופר כסיף (חד”ש – הרשימה המשותפת) שהשתתף בדיון בוועדה מסר “ביטלנו את תקנות הסגר על כיתות ה’-י’ כי הן היו הזויות ומסוכנות. כנראה שמי שכתב אותן מלכתחילה לא טרח להיוועץ בגורמי מקצוע. אני מברך את יו”ר ועדת החינוך ח”כ רם שפע וקורא לממשלה להתעשת ולפעול אך ורק משיקולים ענייניים לטובת בריאות הציבור.”

שפע אמר בישיבה כי “אין שום סיבה בעולם שילדי כיתות ה’-י’ יישארו שוב בבית לתקופה של חודש. התכנסנו כדי לקבל החלטה ולעשות כל מה שאפשר כדי להחזיר אותם ללימודים. הילדים, הללו שכבר חודשים בבית מול המסך, משלמים מחיר כבד מדי ביחס למה שאמורים לשלם. בשונה מהפעמים הקודמות יש לנו אפשרות לבטל את הסעיף שמונע מהם ללמוד. אנחנו סומכים על הממשלה שתעשה את התיקון ותגיש תקנות חדשות”.

סמנכ”ל ומנהל אגף בכיר חירום וביטחון במשרד החינוך, אריה מור, הסביר כי “עיקר העלייה בתחלואה היא בישיבות ובפנימיות במגזר החרדי בעוד שיש התייצבות במגזר הכללי בשבועיים האחרונים”. לדבריו, 528 גני ילדים סגורים בגלל תחלואה נקודתית, שבהם יש נדבק אחד, ועוד 21 גנים עם שני נדבקים ומעלה. “עיקר האירועים החריגים הם במגזר החרדי בישיבות – חלקם במוסדות חינוך מפוקחים וחלקם במוסדות חינוך לא מפוקחים”, אמר.

יו”ר הנהגת ההורים הארצית, מירום שיף, הוסיף: “מספר התלמידים המאומתים בשכבת ב’ עומד על 431, לעומת 429 בשכבת ח’. אין הבדלים משמעותיים בין השכבות. רק 4% מההדבקות התקיימו בבתי הספר לפי משרד החינוך, רק 1.5% מהמגעים עם חולה מאומת בבתי הספר מובילים להדבקה, לעומת עליה של 41% בפניות מצוקה של בני נוער לעמותת עלם. יש עליה של פי 4.4 בפניות עקב מצוקה ודיכאון – עם נתונים כאלו לא סוגרים מוסדות חינוך ירוקים או צהובים”.

יצוין שמזכ”לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד דרשה לחסן את המורים והודיעה שהנחתה את היועצים המשפטיים של הסתדרות המורים להכריז סכסוך עבודה. “לא יעלה על הדעת שעובדי ההוראה שנמצאים בקו החזית לא יחוסנו”, אמר בן דויד. “המורים נמצאים בפחדים איומים. תקדישו יומיים לחיסונים ואל תשלחו אותם לקופות חולים, כדי שיעמדו שעות בתור אחרי שמסיימים את הלימודים, הקצו להם מקומות יעודיים לחיסונים”.