restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ועד העובדים וההסתדרות הכריזו על סכסוך עבודה בחברת ההיי-טק זאפ גרופ

2 במרץ 2022

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברת זאפ גרופ. זאת, בעקבות מהלך חד-צדדי של ההנהלה לשינוי מודל השכר של עובדי מחלקת המכירות, תוך פגיעה כלכלית בעובדים הללו, וללא קיום שיח מקדים עם נציגות העובדים, כנדרש. זאפ גרופ נמצאת בבעלות קבוצת פורמולה ויש בה כ-250 עובדות ועובדים העוסקים בשירותי פרסום דיגיטלי. משרדי החברה ממוקמים בפתח תקווה.

יצוין שביולי אשתקד ולאחר שלוש שנות מאבק: ההסתדרות, ועד העובדים והנהלת זאפ גרופ חתמו על הסכם קיבוצי ראשון בחברה. לפני כשלוש שנים התאגדו העובדים בהסתדרות לאחר אכזבתם מההסכם הקיבוצי בהסתדרות הלאומית. לאחר הכרזת סכסוך עבודה, הפגנות, אספות הסהרה ומו”מ ממושך נחתם כאמור ההסכם, שכולל בין היתר תוספת שכר של 7.5%, שתיפרש לאורך שנות ההסכם, ותוספת נוספת של 2.5% בהתאם לעמידה ביעדי החברה. כמו כן יינתן מענק מכירה לעובדים (בעקבות העברת הבעלות בחברה מקרן אייפקס הבריטית לפורמולה מערכות), תוגדל ההפרשה לקרן ההשתלמות בחברה ויוגדר תקציב רווחה בסך של 2,500 שקל לעובד. כל אלה באים בנוסף לתנאים ולהטבות הקיימות כיום בחברה. ההסכם יהיה בתוקף עד דצמבר 2024. אך לפני מספר שבועות הודיעה הנהלת החברה כי תבצע שינוי במודל השכר של כ-50 עובדי מחלקת המכירות, באופן שיפגע משמעותית בשכרם – פגיעה שיכולה להגיע למאות ואף לאלפי שקלים בחודש לכל עובד. ההנהלה הבהירה חד-משמעית שאין בכוונתה לנהל מו”מ עם נציגות העובדים על מהלך זה.

ניסיונות ההידברות של נציגות העובדים לפתור את הסוגייה, עלו בתוהו, ולכן הוחלט על הכרזת סכסוך עבודה בחברה. במקביל, מתכננים העובדים לצאת בצעדי מחאה, שיכללו הפגנות מול משרדי החברה ומול בתיהם של נציגי ההנהלה ובעלי השליטה.

יו”ר ועד העובדים, תקוה ברמר, מסרה: “בזמן שמדברים על יוקר המחיה ועל עליית המחירים במשק, בחרה הנהלת זאפ, בחוסר רגישות ובאטימות מוחלטת, לפגוע בשכר העובדים באופן משמעותי, ללא שיחה עם נציגות העובדים על השפעות המהלך. לא נותרה לנו ברירה אלא לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי להגן על העובדים ועל זכותם להתפרנס בכבוד. לא ניתן שיתייחסו לעובדי החברה, המשאב החשוב ביותר שלה, כאל שורות בטבלת אקסל. אנו חוזרים וקוראים להנהלה לחזור בה מהצעדים החד-צדדים ולשבת למו”מ עם נציגות העובדים”.

עוד בנושא: