restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

זעם בחד”ש בעקבות איסור כניסה לארץ של ראשי המפלגה הקומוניסטית הצרפתית ונבחריה

15 בנובמבר 2017

שר הפנים אריה דרעי מנע משבעה חברים במשלחת נבחרים מצרפת, ובה ראשי המפלגה הקומוניסטית, להיכנס לישראל באמצעות חוק האוסר מתן אשרת כניסה למי שקראו לחרם על ישראל.

המשלחת, בת 20 חברים, מורכבת מחברי הפרלמנט האירופי וחברי פרלמנט וראשי רשויות מצרפת – רובם קומוניסטים, שאמורה לבקר בישראל בשבוע הבא. מזכ”ל המפלגה הקומוניסטית הצרפתית, פייר לורן, אמור היה לעמוד בראש המשלחת ולפגוש בתל-אביב את מזכ”ל מק”י, עאדל עאמר.

על פי הודעה שמסרו השר לנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן והשר דרעי, מטרת חברי המשלחת היתה לבקר את מרואן ברגותי בכלא הדרים “במסגרת תמיכתם בברגותי ובאסירים פלסטינים”. ארדן ציין כי “מדובר בפוליטיקאים בכירים אשר תומכים באופן עקבי בחרם על ישראל ואף מקדמים אותו”, והוסיף כי “לא נאפשר את כניסתם של אלה הקוראים לפגוע במדינת ישראל באופן אקטיבי ובמיוחד לאור בקשתם לפגוש ולחזק את רב המרצחים ברגותי ובכך לתמוך בטרור”. מדרעי נמסר: “לאחר שבחנתי את הרקע ונסיבות, החלטתי שאין למשלחת זאת מקום בישראל”.

ח”כ דב חנין (חד”ש, הרשימה המשותפת), שהיה אמור לפגוש בכנסת את חברי הפרלמנט הצרפתים, גינה את ההחלטה. “משטרת הגבולות פוגשת את משטרת המחשבות”, אמר חנין והוסיף” נתניהו מטיל מצור על נתב”ג, והופך את ישראל ליעד מבוצר. קודם הוא גינה את העולם, ועכשיו הוא מתבודד מהעולם”.

במסמך רשמי של המשרד לנושאים אסטרטגיים שנכתב להבנת משרד החוץ, המשלחת תנסה לבקר את המנהיג הפלסטיני ברגותי ואת העציר המנהלי עו”ד סלאח חאמורי, בעל אזרחות פלסטינית וצרפתית. לדברי משרד החוץ “חאמורי קנה לעצמו מעמד של סמל בצרפת למאבק האסירים הפלסטינים”. חאמורי שעובד כחוקר בארגון זכויות אדם אדאמיר, נעצר על ידי כוחות צה”ל בסוף אוגוסט.

עמוד השער של העיתון הקומוניסטי הצרפתי "הומניטה" הקורא לשחרורו של סאלח חאמורי

עמוד השער של העיתון הקומוניסטי הצרפתי “הומניטה” הקורא לשחרורו של סאלח חאמורי

כאמור המשרד לנושאים אסטרטגיים המליץ למנוע את כניסתם של שבעה חברי משלחת צרפתים: חברי הפרלמנט האירופי פסקל דוראן ופטריק ליאריק (עורך היומון “הומניטה”), חברת הפרלמנט הצרפתי קלמנטין אוטאן, ראשי הערים אזדין טייבי, אריק רולו ופטריס לקלר ומזכ”ל המפלגה הקומוניסטית לורן. במסמך הרשמי צוין כי למשרד החוץ לא היתה התנגדות שתימנע כניסתם של השבעה. עוד נכתב במסמך כי “השגרירות בפריז ערוכה להתמודד עם ההד התקשורתי השלילי שעלול להיגרם ממניעת הכניסה. לאור רמת הבכירות של המשלחת”.