restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

חד”ש בתגובה להכרעת בית הדין הבינלאומי לצדק: הכיבוש הוא פשע והגיע הזמן לפעול

19 ביולי 2024

בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג פרסם אחה”צ (שישי) חוות דעת משפטית, לפיה ההתנחלויות הישראליות בגדה המערבית מנוגדות לחוק הבינלאומי. כמו כן, בית הדין קבע כי שורה של פעולות שישראל נוקטת בשטחים הללו, בהן השתלטות על קרקעות, הריסת בתים וגירוש האוכלוסייה הפלסטינית המקומית, מנוגדת גם היא לחוק הבינלאומי. כמו כן, בית הדין אמר כי למרות הנסיגה הישראלית מרצועת עזה בשנת 2005, ישראל נותרה בפועל כוח כובש ברצועה. בית-הדין דחה שורה של התנגדויות לעצם פרסום ההחלטה בנושא, כולל טענות של ישראל וארה”ב לפיהן הדיון יפגע בסיכויים למשא ומתן ישיר בין ישראל והפלסטינים.

לפי בית הדין, פעילויותיה של ישראל להרחבת התנחלויותיה עומדת בניגוד לאיסור על גירוש אוכלוסייה כחלק מאמנת ז’נבה. כמו כן, מדיניות ההתנחלויות של ישראל גם הובילה למעשי אלימות נגד האוכלוסייה הפלסטינית האזרחית מצד מתנחלים, וישראל נכשלת בטיפול בתופעה הזו. בית הדין התייחס גם להכפפת המנהל האזרחי לשר בצלאל סמוטריץ’, והביע “דאגה עמוקה” מפעילותו. ביחס לרצועת עזה קבע כי בית הדין כי הקריטריונים הקובעים את היותה ישראל כוח כובש בפועל “אינם נוכחות פיזית, אלא יכולת להפעיל סמכות על הרצועה, על גבולותיה היבשתיים הימיים והאוויריים, וועל מעבר סחורות ואנשים”.

“הכרעת בית הדין הבינלאומי לצדק נתנה אסמכתא סופית ובלתי משתמעת לשני פנים – הכיבוש הישראלי בן 57 השנים הוא פשע ועומד בסתירה לחוק הבינלאומי”, מסרה חד”ש בתגובה.

לדברי החזית “לא היינו צריכים את בית הדין כדי להוכיח זאת – כבר עשרות שנים ברור שישראל מנהלת משטר של דיכוי צבאי אכזרי על מיליוני פלסטינים, מפירה את זכויות האדם שלהם, מונעת זכויות אזרחיות בסיסיות, ועומדת בפני מימוש הזכויות הלאומיות של העם הפלסטיני ובראשן הזכות להגדרה עצמית. מול זה אנו נאבקים כל יום”.

“השנה האחרונה הפכה את פשעי הכיבוש לברורים עוד יותר – כאשר בתגובה למתקפת ה-7 באוקטובר הנפשעת נגד אזרחים ישראלים, ממשלת ישראל יצאה למסע הרג והרס חסר תקדים שגבה את חייהם של רבבות רבות של פלסטינים – מרביתם אזרחים חפים מפשע. ההכרעה של בית הדין צריכה להיות נקודת מפנה ביחס של אומות העולם, ובייחוד בעלות בריתה של ישראל במערב, ביחסה אליה ועל פשע הכיבוש עליו היא אחראית. אין דרך להמשיך לתמוך מהפה אל החוץ בפתרון שתי המדינות, ובמקביל לגבות את ממשלות ישראל ואת מלחמותיה. אי אפשר להגיד שאתם בעד זכויות אדם לפלסטינים, ולספק את הנשק שהורג אותם ומשמיד את עריהם”, הוסיפו.

על הקהילה הבינלאומית להתעורר ולהבין כי ממשלת ישראל היא פושעת, ושרק פעולה נחושה וברורה נגד מדיניות הכיבוש יכולה להניע את המטוטלת. זהו הזמן להפסקת משלוחי הנשק לישראל, להחלטה מחייבת של מועצת הביטחון להפסקת מלחמת ההשמדה בעזה, ולהכרה גורפת במדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 1967″, הדגישו.

עוד קראה חד”ש לציבור בישראל “להפנים את פסק הדין ולהכיר בעובדה שאת הכיבוש ישראל חייבת לסיים לאלתר. בזמן שכוחות ״מרכז״ כמו מפלגתו של גנץ מתיישרים לימין ומצביעים נגד מדינה פלסטינית, אנחנו מתעקשים שהכרה בעוולות הכיבוש היא צעד ראשון לפתרון צודק בין שני העמים וזהו האינטרס של ישראלים, פלסטינים וכלל האנושות”.