restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

חד”ש הצביעה נגד: מועצת העיר חיפה לא אישרה את התקציב לשנת 2022

24 בדצמבר 2021

לאחר דיון ארוך וסוער מועצת העיר חיפה לא אישרה אמש (חמישי) את תקציב העירייה לשנת 2022. להצעת התקציב של ראש העיר עינת קליש-רותם התנגדו 19 חברי מועצה ובהם חברי חד”ש, ושמונה הצביעו בעד.

קליש-רותם אמרה בפתח הדיון: “זה התקציב השני שאנו דנים עליו כאן במליאה. התקציב שהציג גזבר העירייה שקול, מאוזן ומביא בחשבון התייעלות ושיפור בתחומים רבים. השנה שמנו דגש בתקציב המוצע על שיפור השירות לאזרח ושיפור המערכות העירוניות

סיעת חד”ש במועצת העיר, שהיא חלק מקואליציית ראש העיר, החליטה להתנגד לתקציב. חברת המועצה שהירה שלבי מסיעת חד”ש אמרה: “אי אפשר להמשיך לקבץ נדבות. אני מרגישה שאני כל הזמן מקבצת נדבות”. על כך הוסיף יו”ר הסיעה רג’א זעאתרה: “כאשר עוד היה תקציב פיתוח, הצגנו את הדרישות עבור הציבור הערבי. אני מסתכל בתקציב הפיתוח. מתוך 102 מיליון שקל מכספי מפעל הפיס – אף פרויקט הוא לא בשכונות הערביות. איך ייתכן? אנחנו  דרשנו שיקום תשתיות בוואדי ניסנאס. רוב חברי מועצת העיר באים אולי לנגב חומוס, לאכול פלאפל, אבל יש אנשים שגרים שם, ויש בעיה של תשתיות, מדרכות ותאורה. למשל, בתלפיות השקיעו 30 מיליון שקל, והשנה עוד 30 מיליון. שיהיה לבריאות, אבל אם יש כסף, זה צריך להתחלק לכולם ואם אין – אז אין לכולם. ככה זה אמור להיות בעיר שוויונית. אותו הדבר לגבי חניה ברחוב עבאס, פרויקט של מיליון-מיליון וחצי שקל, שאפשר לפתור בעיה של שכונה שלמה, שכונה כלואה, שאין בה מספיק מקומות חנייה. לפני שלושה שבועות הלכו לעולמם שלושה חבר’ה צעירים בתאונת דרכים. ביום של ההלוויה, בית הקברות המוסלמי בכפר סמיר, אין לו גישה מהכביש. בגלל שהביאו שלושה אמבולנסים – האמבולנסים לא יכלו להיכנס. האדמה כולה בוץ, וזה כבר שלוש שנים שאנחנו מדבירם על זה ודורשים את זה, וזה לא עשרות מיליונים – ואין”.

עוד התייחס זעאתרה למצבו של בית הספר אל-חיוואר “בהתחלה אמרו להם יש תקציב, אחרי זה אמרו להם ‘אנחנו צריכים לבדוק כי זה מבנה לשימור’, אחרי כך בגלל שזה מבנה לשימור, משרד החינוך לא רוצה להשתתף בזה. בינתיים אין תקציב. לבתי ספר אחרים יש הקצאות, ולא רק זה – עוד לפני שיש הקצאה, יש כבר תקציב ל-32 כיתות. עד שבאה היועצת המשפטית לוועדת כספים ופסלה את זה”. גם על מעונות יום התייחס זעאתרה: “32 מעונות יום בחיפה, אף אחד מהם לא משרת ילדים בשכונות הערביות. תרבות – ביקשנו ונאמר לנו שכן, שתקציב תרבות ערבית ולתמיכות… גם זה לא נמצא בספר התקציב. עינת, אמרת שזה העיר של כולם. כמה רחובות חנכת בשנה-שנתיים האחרונות? מתוך כל השמות שנקראו – כמה שמות היו שמות של אנשי תרבות ערבים? גם לנו יש. התקציב הזה לא של כולם, הוא בטח לא של הילדים הערבים. צריך שהתקציב יהיה שוויוני ואז נתמוך בו”.

בתום הישיבה פרסמה סיעת חד”ש הודיעה לפיה בתחילת אוקטובר הגישו חברי המועצה זעאתרה ושלבי לראשי העירייה מסמך דרישות לקראת הכנת התקציב, אלא שדרישות אלה לא באו לידי ביטוי בכל טיוטות התקציב שהוצגו עד כה.

בהודעת הסיעה מפורטות הדרישות ובהן בתחום התכנון והתשתיות דרשה חד”ש קידום מבני ציבור בשכונת ואדי ניסנאס; תיקון התוכנית לשיקום שכונת חליסה; שיקום ופיתוח תשתיות במושבה הגרמנית, בוואדי ניסנאס ובחליסה; תוספת 50 מקומות חנייה בשכונת עבאס, וחיבור מכביש 2 לבית הקברות המוסלמי בכפר סמיר.

חד”ש דרשה בחינוך, תרות ורווחה להבטיח את חלקה של העירייה במימון תוכנית “אתגרים” לחינוך בלתי פורמלי; הקצאת תקן למנהל ערבי לתחום הנוער והצעירים וכן תקציב של מיליון שקלים לתוכנית למאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית. בתחום החינוך דרשה חד”ש מינוי יועץ לחינוך הערבי ותקציבים לתוספת אגף והצטיידות בבית הספר הממלכתי אל-חיוואר; תוספת כיתות ותשתיות בתיכון אל-כרמה ותכנון בית ספר תיכון חדש בחליסה. עוד דרשה חד”ש שוויון בחלוקת המשאבים לבתי הספר הכנסייתיים בדומה לבתי הספר החרדיים, הקמת שני מתחמים למעונות יום לילדים ערבים מגיל שלושה חודשים עד שלוש שנים ותקציב למלגות לסטודנטים בהשכלה הגבוהה.

עוד נמסר בהודעה הסיעה, כי רוב הדרישות של סיעת חד”ש לא באו לידי ביטוי בכל ארבע גרסאות התקציב שהוצגו עד כה בפני ועדת הכספים ומועצת העיר. גם בתקציב הפיתוח, שנגנז לעת עתה, אין שום פרויקט של פיתוח בשכונות הערביות. עוד נמסר מהסיעה, כי לקראת הבאת הצעת תקציב חדשה על ידי ראש העירייה או אולי תקציב אלטרנטיבי על ידי האופוזיציה, סיעת חד”ש תמשיך להעמיד את כל הדרישות בפני ראש העיר ובפני מועצת העיר, ותחליט על המשך דרכה לפי מידת ההיענות לדרישות.

“סיעת חד”ש שוקלת את המשך דרכה בקואליציה. בשלוש השנים האחרונות יש נסיגה כללית בתפקוד העירייה בכל התחומים ולכל התושבים. אבל התושבים הערבים, שחלקם הגדול מתגורר בשכונות מוחלשות ואינו נהנה משירותים עירוניים ראויים, משלם מחיר גבוה יותר. סיעת חד”ש מתנגדת לאפשרות של פיזור המועצה, אבל לא תתמוך בתקציב שמפלה לרעה בצורה כה בוטה את הציבור הערבי בעיר ואינו עונה לצרכיו”, נמסר בהודעת הסיעה.