restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

חד"ש: לנקוט בצעדים משפטיים ולפטר את הרבנים הגזעניים

7 בדצמבר 2010

מחאה ציבורית גדולה בעקבות חתימתם של 50 רבני ערים על עצומה הקוראת לאסור מכירה והשכרת דירות ל”נוכרים”. חד”ש קראה ביום שלישי, ה-7 בדצמבר, לפטר את הרבנים המשתכרים מהקופה הציבורית ופועלים לקידום הגזענות במדינת ישראל בניגוד לכל הכללים החלים על עובדי ציבור.

ח”כ מוחמד ברכה, יו”ר חד”ש, אמר: “מבחני הדמוקרטיה והאזרחות אינם מתקיימים בישראל. אנחנו קוראים ליועץ המשפטי לממשלה להתעורר ולפעול, ולשלוח את רבני הזימה למקום הראוי להם”.

ביקורת חריפה מתחו גם חברי כנסת נוספים. יו”ר סיעת מרצ, ח”כ אילן גילאון, פנה ליועץ המשפטי לממשלה ולנציב שירות המדינה בדרישה להדיח מתפקידם את הרבנים. “רבני ערים הם עובדי מדינה ופרנסי ציבור ומשעה שהתבטאו כאחרוני הכהניסטים, אין להם עוד מקום בשירות המדינה. אנו עדים למגיפה מתפשטת של גזענות ושנאת זרים וראוי לפעול בנחישות”, אמר גילאון.

האגודה לזכויות האזרח קראה לראש הממשלה בנימין נתניהו להוקיע נחרצות את הרבנים וציינו כי לנוכח חומרת ההתבטאות, על שר המשפטים לשקול לנקוט בהליכים משמעתיים נגד הרבנים. “רבני ערים הם עובדי מדינה, וככאלה חלה עליהם חובת נאמנות כלפי הציבור כולו, ובכלל זה אזרחי ישראל הערבים. לא יעלה על הדעת שעובדי מדינה ינצלו את מעמדם הציבורי לקידום הסתה”, נאמר בהודעת האגודה.

הרב גלעד קריב, מנכ”ל התנועה הרפורמית אמר כי “אחרי פגיעתו הרעה בחופש הדת והמצפון, הופך הממסד הרבני בישראל לקן צרעות גזעני, המכתים את מדינת ישראל כולה ואת היהדות הישראלית באות קין של שנאת הזר. החברה הישראלית תטעה טעות חמורה אם תוסיף לשתוק לנוכח קריאת התגר של רבני הערים על חוקיה של מדינת ישראל ועל ערכיה הדמוקרטיים. אנו קוראים לראש הממשלה לצאת לאלתר בהצהרה כנגד העצומה הגזענית ולנקוט בכל המהלכים הציבוריים והחוקיים העומדים לרשות רשויות השלטון והחוק על מנת למגר את התופעה המבישה והמסוכנת.”

יהתנועה הרפורמית הגישה בימים האחרונים בקשה על פי פקודת בזיון בית משפט כנגד פרקליטות המדינה בשל השאלה מדוע היא לא מחדשת את ההליכים הפליליים כנגד הרב אליהו, שהופסקו בשנת 2006 בתמורה להתחייבות שלא יפרסם פעם נוספת קריאות בעלות אופי גזעני.

הרב מאוריסיו בלטר, יו”ר כנסת הרבים בישראל מסר בתגובה: “אסור לפגוע בתושבים שחיים בנינו. הם כמונו נבראו בצלם האלוהים. כל הפוגע באדם אחר, יהודי או ליהודי- פוגע בקב”ה עצמו. אברהם אבינו מעיד על עצמו שהוא גר ותושב ובויקרא י”ט ל”ד כתוב: “כְּאֶזְרָח מִכֶּם יִהְיֶה לָכֶם הַגֵּר הַגָּר אִתְּכֶם, וְאָהַבְתָּ לוֹ כָּמוֹךָ–כִּי-גֵרִים הֱיִיתֶם, בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם: אֲנִי, יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם”.