restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

תא חד”ש באונ’ ת”א למען דיור לסטודנטים

1 באוגוסט 2012

תא הסטודנטים של חד”ש באוניברסיטת תל אביב פתח בקמפיין למען לדיור לסטודנטים, וביום שני, ה-6 באוגוסט, הפגינו סטודנטיות/ים ופעילים/ות מול ישיבת מועצת עיריית תל אביב-יפו, שראש העירייה רון חולדאי סגר לציבור. מתא הסטודנטים נמסר: “הסוכנות היהודית אשר משכירה לאגודת הסטודנטים את הבניין של מעונות ברודצקי החליטה לצמצם את מספר המיטות ב-50 ולשכן שם עולים חדשים. אגודת הסטודנטים החלה ‘להפעיל לחץ’ על הסוכנות כדי לשנות את ההחלטה. בפועל היא עושה קמפיין שברור שהמטרה שלו היא לא להשיג כלום, למשל הפגנה מול משרדי הסוכנות בירושלים בשישי בשמונה בבוקר בלי שההפגנה פורסמה…מעבר לכך, אנשי האגודה החליטו שהם לא מוכנים להתייחס לשום דבר שקשור לדיור מעבר לסיפור עם הסוכנות מאחר והם לא רוצים להסתבך עם ראש עיריית ת”א-יפו רון חולדאי”. אנשי חד”ש פנו אל נציגי “עיר לכולנו” במועצת העיר ופרסמו עצומה.

בעצומה נכתב:

“לפני כשבוע הודיעה הסוכנות היהודית אשר בבעלותה נמצא בניין מעונות ברודצקי ומילמן, כי היא מתכוונות לצמצם את מספר המקומות המיועדים לסטודנטים. טרם החלטת הסוכנות היהודית, בשנת 2010, הפריטה אוניברסיטת תל אביב את מעונות איינשטיין לידי קבוצת שיכון ובינוי של שרי הריסון. צעד זה הוביל להעלאת מספר החדרים המיועדים לסטודנטים זרים המשלמים סכומים הגבוהים ממחירי השוק, ולצמצום מספר המיטות המיועדות לסטודנטים ישראלים בכ-250 מקומות. במציאות בה מחירי השכירות בעיר משתוללים ללא כל בקרה, 300 מקומות במעונות אשר היו מיועדים לסטודנטים ישראלים נעלמו. הסטודנטים ‘ברי המזל’, אשר השיגו מקום במעונות נאלצים לשלם בשנים האחרונות מחירים העולים מדי שנה, ומתקרבים למחירי השכירות המקובלים בשוק.

“אנו קוראים לעיריית תל אביב ולעומד בראשה רון חולדאי, אשר הצהיר פעמים רבות כי הוא תומך במטרות וערכי המחאה החברתית, לפעול באמצעים העומדים לרשותו לפתרון הבעיה. בידי עיריית תל אביב עומדות האפשרויות הבאות: ברחבי ת”א ישנם מאות מבנים שאינם נמצאים בשימוש והיו יכולים להוות פתרונות דיור עבור אלפים. בידי העירייה אפשרויות שונות, כגון מתן הלוואות לשיפוץ המבנים, על מנת לעודד את בעלי הנכסים להשכירם במחירים נגישים, או לשכור אותם בעצמה לטווח ארוך. על העירייה להפעיל חברה עירונית ללא מטרות רווח אשר תבנה דיור בר השגה ומעונות לסטודנטים. החברה העירונית תוכל להשתמש בקרקעות הנמצאות בידי העירייה, מהשמשה של נכסים שלא בשימוש , ומרכישת דירות בשוק הפרטי.

“עיריית תל אביב ביחד עם אגודת הסטודנטים מפעילות כיום קרן מלגות לסטודנטים אשר ישכרו דירות בשכונות דרום תל אביב ובחלקים מיפו. אנו מתנגדים לפתרון זה מהסיבות הבאות: מתן מלגות ללא התערבות בשוק הדיור באמצעות בנייה ופיקוח על מחירים, מובילה לכך שמחירי השכירות באזורי המלגה עולה בסכומים הקרובים למחירי המלגה עצמה. הגבלת המלגות לשכונות החלשות של דרום תל אביב ויפו מובילות לתופעה של עליית מחירים אשר פוגעת באוכלוסיות המוחלשות המתגוררות באזורים אלו ונדחקות החוצה. אזורי המלגה מרוחקים מהאוניברסיטה והנסיעה מהם בתחבורה ציבורית יכולה להימשך למעלה משעה”.