restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

חד”ש על קמפיין הקורונה הממשלתי לקראת הרמדאן: מעט מדי ומאוחר מדי

21 באפריל 2020

לקראת חודש הרמדאן עלה השבוע הקרוב קמפיין פרסום של לשכת הפרסום הממשלתית (לפ”מ), שיבקש מהאזרחים הערבים-מוסלמים להקפיד על כללי הבידוד החברתי גם במהלך החודש, המצוין בארוחות משפחתיות רבות-משתתפים שנערכות לשבירת הצום היומי.

בדומה לקמפיין שהופנה לקהל היהודי לקראת חג הפסח, הציבור הערבי התבקש להישאר בבית, לסעוד בחברת המשפחה הגרעינית בלבד ולהמשיך להקפיד על כללי היגיינה של שטיפת ידיים וחבישת מסיכות. אך בחד”ש סבורים כי המהלך נעשה מאוחר מדי, וכי המשאבים שהשקיעה הממשלה בפרסום לחברה הערבית באמצעות הזרוע המבצעת שלה, לפ”מ, רחוקים מלהספיק. כמו כן, בשבוע שעבר שלחו שלושה גופים העוסקים בשוויון ובשותפות של האזרחים הערביים בחברה הישראלית – עמותת סיכוי, מרכז אעלאם והקליניקה לזכויות האזרח – מכתב משותף ללפ”מ, שבו הם קובלים על היקף הפרסום ועל סוג הפרסום שמקצה לפ”מ למגזר הערבי בהשוואה למגזר היהודי.

על-פי המכתב, לפ”מ, יחד עם המשרדים הרלוונטיים להתמודדות עם משבר הקורונה, ביניהם משרדי הבריאות, הרווחה, ביטחון הפנים ואחרים, אינם פועלים באופן מיטבי בכל הקשור להתמודדות עם הקורונה במגזר הערבי גם בכל הנוגע למניעת המחלה, הבדיקה והטיפול, כמו גם להשלכות המשבר על הציבור באספקטים של כלכלה ורווחה.

ואכן, הקמפיין רק עלה, וכבר החלו לצוץ ברשת תגובות שמחזקות את טענת הארגונים על ניתוק של המסר מקהל היעד שלו. “זה פשוט הזוי ברמות על”, צייצה חברת מזכירות חד”ש ויו”ר סיעת חד”ש בנעמ”ת, מייסם ג’לגולי. “עד שמשרד הבריאות הואיל בטובו לפרסם הנחיות לרמדאן, אלה הן האיורים שנבחרו! אתם רציניים? כך המוסלמים בישראל נראים? כך הם מתלבשים? פשוט לראות ולא להאמין”.

מנתונים שאסף מרכז אעלאם מאז פרוץ משבר הקורונה ועד אמצע אפריל עולה כי משרד הבריאות הקצה לקמפיינים ציבוריים כ-40.9 מיליון שקל, שמתוכם הושקע בקמפיינים בשפה הערבית רק 4.1 מיליון שקל – שהם כ-10% מהתקציב, זאת בעוד שאחוז האוכלוסייה הערבית עומד על כ-20% מכלל אוכלוסיית ישראל. לטענתם, סכום זה כולל גם קמפיין שאינו קשור לקורונה ועוסק במניעת עישון, כך שבפועל מדובר בסכום נמוך יותר.

יצוין שבריאיון ששודר בגל”צ התייחס אתמול (שני), יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה (חד”ש), לצעדים שיש לנקוט בחברה הערבית, במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, ואמר כי “במידה ויש מקום מסוים שיש בו בעיה רצינית, אז צריך לנקוט בכל דרך. צריך להיות סגר במקומות מסוימים, אבל צריך לעשות את הכל דיפרנציאלי ולא מסיבי לכל האוכלוסייה. אנשי הדת המוסלמים התייחסו בדרך אחראית ביותר וסגרו את המסגדים, בצדק. אני חושב שהם ראויים לכל הערכה”. באשר להחלטתה של ועדת השרים להגדיר את השטח המוניציפלי של דיר אל-אסד כאזור מוגבל כמשמעותו בתקנות, למשך תקופה של שבוע, אמר עודה כי “מה שקרה בדיר אל אסד לפני יומיים לא היה סגר, זה היה מצור”.