restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

חד”ש עם המאבק היהודי-ערבי בחריש

חד”ש תומכת במאבק הסביבתי-חברתי המשותף נגד בניית עיר ענק לחרדים בלבד בוואדי ערה, במטרה לייהד האזור

11 באוקטובר 2010

חד”ש תומכת במערכה הערבית-יהודית הסביבתית-חברתית נגד הקמת העיר ענקית לחרדים בלבד (150,000 תושבים) על חריש באזור ואדי ערה. התוכנית, שמפקיעה אדמות של יישובים ערביים ויהודיים באזור ותגרום להרס סביבתי גדול של שמורת יער אחרונה מסוגה, מבקשת “להצניח” באזור אוכלוסיה חרדית חלשה ובכך לייהד את ואדי ערה.

כך למשל ראש המועצה הממונה ע”י משרד הפנים על קציר-חריש, ח”כ לשעבר נסים דהן מש”ס – הפועל למען קידום תוכנית העיר החרדית – אמר בשיחה עם תושבי חריש: “מדינת ישראל רוצה לעשות כאן סדר כדי שהערבים לא ירימו את הראש. הערבים יכולים לסגור את ואדי ערה ולחתוך את המדינה לשתיים. 150 אלף יהודים שיגורו פה יכניסו אותם לפרופורציה”.

גבול התכנית נמצא בעיקרו בתחום השיפוט של המועצה המקומית קציר-חריש (כ-3,000 דונם), וגוזר בחלקו מתחום שיפוט מועצה אזורית מנשה (כ-628 דונם שחלקם הגדול שייך לתחום הישובים: מצר, ברקאי ואום אל-קוטוף). התוכנית הנה חלק מתוכנית כללית רחבה יותר של חריש אשר תכלול כ-21,000 דונם ותשכן כ-150,000 תושבים חרדים. היישובים הערביים הגובלים בתחום התוכנית, אום אל-קוטוף, דאר אל-חנון, ברטעה, כפר קרע, מייסר וערערה מונים כ-41,638 תושבים. כל היישובים הערבים נמצאים באשכול סוציו-אקונומי נמוך.

ח”כ ד”ר חנא סוויד (חד”ש): “התוכנית וביצועה תוך כדי ראייה להקמת עיר ובה 150 אלף תושבים תגרום להעמסת יתר על המשאבים הטבעיים והסביבתיים באזור המיועד, ותפגע אנושות בהתפתחות הטבעית העתידית של היישובים הקיימים”. כך למשל, תהפוך אום אל-קוטוף לאי בתוך היישוב חריש. כמו כן, גבולות היישוב על פי התוכנית הכללית גובלות בבנייה הקיימת כיום ביישובים כפר קרע, מייסר, ברטעה וערערה.

“התוכנית הינה מאולצת, נובעת ממניעים לא אובייקטיביים, והופקדה ללא חקירה עובדתית ממצה וללא בדיקה תכנונית-מקצועית ועניינית בשטח. התוכנית גם פוגעת בעקרונות השוויון והצדק החלוקתי אשר הותוו על ידי בית המשפט העליון”, הדגיש ח”כ סוויד.

ח”כ ד”ר דב חנין (חד”ש): “אסור להתעלם ממצוקת הדיור של האוכלוסייה החרדית בארץ, ויש לפעול במהירות לפתרונה – אך תוכנית אטיאס, לא רק שפוגעת באוכלוסיית האזור ובסביבה, גם אינה מהווה מענה אמיתי למגזר החרדי. הממשלה מציעה תוכניות דיור מבלי לתת את הדעת על כך שיש להציע גם פתרונות תעסוקה – ושבה ומציבה את האוכלוסייה החרדית, שאינה מעוניינת לריב עם שכניה, בלב עימות”.

אתר “המטה לעתיד חריש והאזור”