restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

חוק חדש של ח”כ תומא-סלימאן: יורחב הסיוע המשפטי לנפגעות ונפגעי עבירות מין

26 ביולי 2024

לקראת היציאה לפגרה, מליאת הכנסת אישרה אתמול (חמישי) תיקון לחוק הסיוע המשפטי, שיאפשר לנפגעי ולנפגעות תקיפה מינית לקבל סיוע משפטי כבר בשלב החקירה. זאת, בניגוד למצב כיום, שבו מוענק סיוע משפטי רק בשלב הגשת כתב האישום. התיקון ייכנס לתוקף בעוד תשעה חודשים. כמו כן, אושר אתמול תיקון לחוק המרחיב את הייצוג המשפטי למשפחות שיקיריהן נרצחו ולקורבנות סחר בבני אדם. ההצעות אושרו כמקשה אחת בקריאה שנייה ושלישית ברוב של תשעה חברי כנסת וללא מתנגדים או נמנעים, במסגרת הארכת הוראת שעה לארבע שנים.

בחוק של ח”כ תומא-סלימאן נקבע כי יבוטל מבחן הזכאות הכלכלית לנפגעי עבירות מין שיבקשו סיוע משפטי בהליכים אזרחיים הנובעים מביצוע העבירה. הסיוע יינתן גם לנפגעי עבירות של מעשים מגונים ובעילה אסורה בהסכמה במסגרת יחסי מטפל-מטופל. בנוסף, עוגן בחקיקה הסיוע המשפטי שניתן כבר לבני משפחות של אנשים שנרצחו או נהרגו בנסיבות פליליות וכתוצאה מפעולות איבה. כמו כן, נחקקה הוראת שעה לארבע שנים שתאפשר להרחיב את הסיוע המשפטי לנפגעי עבירות סחר בבני אדם – כך שיחול גם כן משלב החקירה. הסיוע יינתן לנפגעים גם בהליכים אזרחיים הנובעים מהעבירה.

עו”ד מיה אוברבאום, מנהלת תחום קשרי ממשל וקידום מדיניות באיגוד מרכזי הסיוע, מסרה כי “הצעת החוק מהפכנית ותאפשר קבלת סיוע משפטי בחינם מהמדינה לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית כבר משלב הגשת התלונה. הגיע הזמן שלא רק נפגעות ונפגעים עשירים יקבלו ליווי וייצוג משפטי על ידי עו”ד פרטיים, אלא שכולן וכולם יזכו לקבלת הצדק המגיע להן, ולכן על אף כל ההתנגדויות שעלו להצעת החוק, נאבקנו והשקענו מאמצים רבים לטובת הנפגעות והנפגעים”.

ח”כ תומא-סלימאן מסרה בתום ההצבעה “אני שמחה ונרגשת להודיע שהצלחנו להעביר בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הסיוע המשפטי שמרחיבה משמעותית את הסיוע המשפטי הניתן לנפגעות ונפגעי עבירות מין. החוק כולל סיוע משפטי מטעם המדינה יינתן גם בהליכים אזרחיים – ללא מבחן זכאות כלכלית, על מנת להנגיש גם את ההליכים האלה; הסיוע המשפטי יינתן כבר בשלב החקירה בהליך הפלילי, ולא רק ממועד הגשת כתב האישום כפי שנעשה היום”.

“החוק שיזמתי התמזג לרפורמה רחבה שמטרתה לשפר את המענה לנפגעי עבירות מין ולדאוג לצדק ולשוויון. המינימום שאנחנו חייבים לעשות למי שחוו טראומה נוראית כזו הוא לתמוך בהם מההתחלה וללוות אותם לכל אורך הדרך”, הדגישה.

יצוין שאתמול גם עברה בקריאה ראשונה הצעת חוק נוספת של ח”כ תומא-סלימאן: הארכת תקופת ההתיישנות בתביעות לפי חוק שוויון הזדמנויות בעבודה משלוש לחמש שנים. אפליה שלרוב היא סמויה מהעין, אף מעסיק לא יגיד לעובד באופן מפורש “אני לא מקבל אותך לעבודה בגלל המוצא שלך או גילך המבוגר”, או “אני מפסיק את ההעסקה שלך או מסרב לקדם אותך מכיוון שאת אישה”.

“עובדים שהיו קורבן לאפליה יצטרכו לצלוח שלבים רבים כדי לממש את זכותם לפנות לערכאות משפטיות והתיקון הזה בא לתת להם את הזמן הנחוץ לשם כך בצל המלחמה שפוגעת בזכויות עובדים ובזכות ההתאגדות ודואגת בעיקר למעסיקים ולבעלי הון חשוב שיהיו חוקים המגנים על העובדים ומציעים להם סעד. אמשיך לעבוד למען ההגנה על זכויותיהם של העובדות והעובדים”, הוסיפה.