restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ איימן עודה: לא נהיה שבויים בידי הימין של נתניהו ולא בידי זה של בנט

10 במאי 2022

    “לא נסכים להיות שבויים בידי הימין הפשיסטי של נתניהו ולא בידי הימין המתנחלי של בנט”. את דברים אלה צייץ השבוע (שלישי) יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה (חד”ש). זאת בעקבות שתי הצעות אי אמון בממשלה שהגישה אתמול האופוזיציה הימנית (הראשונה הוגשה בידי הליכוד והשנייה בידי יהדות התורה וש”ס). שתי ההצעות נפלו, לאחר שחברי הרשימה המשותפת הצביעו נגד הצעת הליכוד ולא נכחו בהצבעה השנייה.

    לפני ההצבעה, נשא ח”כ עופר כסיף (חד”ש – הרשימה המשותפת) דברים במליאה: “הממשלה הזו ממשיכה את דרכו של נתניהו: כיבוש, גזענות ופגיעה במוחלשים. ההתנגדות שלנו לממשלה לא תגרום לנו לתמוך בחזרתו לשלטון של נתניהו ולהיפך – ההתנגדות לחזרת נתניהו לא תגרום לנו לתמוך בממשלה הנוכחית. שתי הממשלות ראויות להיזרק יחד לפח האשפה של ההיסטוריה, ומהר”.

    הבוקר הבהירו ח”כ עודה, וח”כ עאידה תומא-סלימאן (חד”ש – הרשימה המשותפת), כי אינם מעוניינים בהמשך כהונת הממשלה. בנוסף, הסבירו כי הדבר אינו סותר את הצבעתם נגד הצעת אי האמון של הליכוד: “אנחנו לא רוצים שהממשלה הזו תמשיך להתקיים ולא רוצים לאפשר מצב שבו יכולים יהיו סמוטריץ’ ובן גביר לכהן כשרים בממשלה.

    תומא-סלימאן נשאלה מדוע לא סייעה הרשימה המשותפת להפלת הממשלה אתמול. על כך השיבה: “לא הייתה אפשרות להפיל את הממשלה. בכדי להפיל את הממשלה הזו באי אמון צריך 61 קולות. עם זאת, הממשלה הזו לא נתנה לנו שום סיבה בכדי שנרצה את המשך קיומה. לצערנו הרב להפך”

“אנחנו אמרנו ונמשיך להגיד: אנחנו לא רוצים בהמשך כהונתה של הממשלה הנוכחית. אני חושבת שהממשלה הזו כבר התחילה להתפרק עם פרשת עידית סילמן. מי שפירקו בעצמם הם חבריה. ברגע שהכנסת תפוזר, או במידה שהממשלה תמשיך לפעול עם פחות מ־61 ח”כים, תהיה דינמיקה אחרת. חשוב להדגיש שהמשותפת היא הגוף היחיד בכנסת שמעולם לא ניהל משא ומתן עם נתניהו”.    

אמש פורסמו תוצאות סקר המנדטים של חדשות ערוץ 13. לפיו, אילו היו הבחירות נערכות היום, היה זוכה גוש הימין בראשות בנימין נתניהו לתמיכה של 59 מנדטים. מנגד, לממשלה הנוכחית צפויים 53 מנדטים, ולרשימה המשותפת 8 מנדטים. תוצאות הסקר המלאות לפי מושבים בכנסת: הליכוד- 36, יש עתיד- 18, הציונות הדתית- 9, ימינה- 8, הרשימה המשותפת- 8, כחול לבן- 7, ש”ס- 7, יהדות התורה-7, העבודה- 6, ישראל ביתנו- 5, מרצ- 5, תקווה חדשה– 4. מפלגת רע”מ לא עוברת את אחוז החסימה.