restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ ברכה בשייח ג’ראח: פשע כלפי האוכלוסיה ותהליך השלום

22 בינואר 2010

המשטרה עצרה בשישי (ה-22 בינואר) 22 פעילי שמאל במהלך המחאה השבועית בשייח ג’ראח. בעימותים בין מתנחלים לפלסטינים נפצע פלסטיני בראשו מפגיעת אבן. מאות פעילים הגיעו להפגין בשכונה, ובהם גם יו”ר חד”ש, ח”כ מוחמד ברכה, אורי אבנרי, יוסי שריד, אברום בורג, שני חתני פרס ישראל: דוד טרטקובר ואלכס ליבק, מזכ”ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר ומרצים רבים מאוניברסיטאות תל-אביב, בן-גוריון והעברית. כשעה וחצי לאחר תחילת משמרת המחאה מסרה המשטרה למפגינים כי ההתקהלות נחשבת בלתי חוקית והחלה לפזרה באמצעות מעצרים רבים. ח”כ ברכה אמר במהלך המחאה: “העניין הוא לא של בית פה ושכונה שם, אלא המגמה לרוקן את ירושלים מתושביה הערבים. זה פשע כלפי האוכלוסיה וזה פשע כלפי תהליך השלום”.

במוצ”ש (ה-23 בינואר) בשעה 20:30, התקיימה מחאה מול בית המשפט במגרש הרוסים בי-ם בדרישה לשחרר מייד את כל העצורים. בשייח’ ג’ראח מפגינים מדי יום ששי תושבי המקום יחד עם פעילי שלום ישראלים. בחודש וחצי האחרונים נעצרו בשייח ג’ראח יותר מ-90 מפגינים – בזכותם ובזכות מאות המפגינים שמגיעים למשמרות המחאה שייח ג’ראח הופכת לסמל המאבק בכיבוש ובדיכוי. בשבוע שעבר נעצרו כ-17 מפגינים – ובהם מנכ”ל האגודה לזכויות האזרח, חגי אלעד – והושמו במעצר לאורך כל השבת. עם שחרורם קבע בית המשפט כי מעצרם היה בלתי חוקי.

לסרטון של הטלוויזיה החברתית על המחאה בשייח ג’ראח:

ההפגנות מתקיימות בעקבות פינויין של משפחות פלסטיניות מבתיהן בשכונה שבמזרח ירושלים. עמותת עיר-עמים מסרה כי מדובר במהלך שנועד לאפשר את הרחבתה של ההתנחלות הקיימת במקום. “הרחבת ההתנחלות הקיימת, הסמוכה למתחם מלון שפארד בשכונה, מהווה צעד נוסף בתוכנית ההשתלטות על האגן ההיסטורי של ירושלים על ידי רצף התנחלויות, דבר שעלול להיות בעל השלכות קשות על יציבותה של העיר ועל עתידה המדיני”, נמסר.