restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ חנין: ההחלטה בעניין המתמחים רומסת חירות בסיסית

4 בספטמבר 2011

ביום ראשון, ה-4 בספטמבר, כמה שעות אחרי שמכתבי ההתפטרות של כ-700 רופאים, מרביתם מתמחים, נכנסו לתוקפם, פסק בית הדין הארצי לעבודה לטובת הממשלה וקבע, כי ההתפטרות של המתמחים היא קולקטיבית ומהווה “צעד ארגוני בלתי חוקי”, ולכן מכתבי ההתפטרות שלהם חסרי תוקף ובטלים.

ח”כ דב חנין (חד”ש) גינה בחריפות את ההחלטה, ואמר כי “זכותו של אדם שלא לעבוד במקום עבודה שמנצל אותו היא זכות יסודית. כדי לדכא את מאבק הרופאים, הממשלה שוללת אפילו זכויות וחירויות אזרחיות בסיסיות”.

חנין הביע את ביטחונו, כי כשם שהמאבק החברתי הגדול לא התכופף ולא הוכנע באמצעות ספינים ותרגילים פוליטיים, גם את מאבק הרופאים להגנת הרפואה הציבורית בישראל לא ישברו באמצעות צעדים משפטיים.

בעקבות פסיקת בית הדין הארצי לעבודה מהבוקר, שבו הרופאים המתמחים לעבודתם. עם זאת, עשרות רופאים בבתי החולים איכילוב בת”א, שיבא בתל השומר ומאיר בכפר סבא שבו והגישו מחדש עוד באותו יום מכתבי התפטרות אישיים. הרופאים המתמחים שוקלים הגשת עתירה לבית המשפט העליון נגד החלטת בית הדין הארצי לעבודה.

בפסק הדין של בית הדין הארצי לעבודה נכתב: “אי התייצבות לעבודה מהווה נטישה בלתי מאושרת של העובדים את מקום עבודתם, על כל המשתמע מכך”. על פי ההחלטה, “אפילו היה ניתן תוקף משפטי למכתבים, ספק עדיין אם היה מקום מצדנו לאישור התפטרותם של כאלף מתמחים ביום אחד, כאיש אחד, מתוך התעלמות מצרכי מערכת הבריאות, חרף זכותם להתפטר”.

שר האוצר, יובל שטייניץ, כינה את התפטרות המתמחים “אנרכיה” ודרש מהם לשוב לעבודה. שטייניץ הגן על ההסכם שנחתם בין האוצר והר”י, שהמתמחים שוללים מכל וכל, ותבע מהם לכבדו.