restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ חנין נגד נתניהו והסתת הימין: ‘בצלם’ מבטא את הפטריוטיות האמתית

17 באוקטובר 2016

חבר הכנסת דב חנין (חד”ש – הרשימה המשותפת) גינה בחריפות את התקפות ראש הממשלה נגד ארגון זכויות אדם בצלם וכתב בחשבון הטוויטר שלו: “‘בצלם’ מבטא את הפטריוטיות האמתית כי זוהי האמת: או שישראל תחסל את הכיבוש או שהכיבוש יחסל את ישראל”. כל חברי הכנסת של חד”ש הביעו היום תמיכה בארגון “בצלם”. ראש הרשימה המשותפת, איימן עודה, אמר כי הוא גאה בחגי אלעד על נאומו באו”ם והוסיף שכישראלי דרוש אומץ לעמוד מול האו”ם ולדבר על מציאות הכיבוש. חבר הכנסת יוּסף ג’ברין  הוסיף כי ההתקפה של ממשלת נתניהו על הארגון היא חלק ממסע הדה לגיטימציה נגד ארגוני זכויות האדם.

btselem

 

גם בארגון בצלם הגיב אמש לדברי בנימין נתניהו, שכינה את הארגון “קיקיוני והזוי” לאחר שנציגיו השתתפו בדיון באו”ם בנושא “ההתנחלויות כמכשול לשלום”. “לא נרד לרמתו של ראש הממשלה ולא נכנה אותו קיקיוני. אנחנו מאמינים שהציבור בישראל ראוי לדיון משמעותי בנוגע לכיבוש. בניגוד לזהות המוחלטת שמנסה ראש הממשלה לייצר בין הכיבוש לבין ישראל, אנחנו מתעקשים לומר בקול ברור: הכיבוש הוא לא ישראל והתנגדות לכיבוש אינה אנטי-ישראלית. ההיפך הוא הנכון”, נמסר מהארגון. עוד נמסר כי “לראש הממשלה אין תשובות לתת לציבור בישראל, אז הוא מצטרף ללפיד ולצל, נגד ‘בצלם’. זה לא ירתיע את ‘בצלם’ ואת מאות האלפים בישראל שמתנגדים לכיבוש. נמשיך לומר את האמת בישראל ובעולם: הכיבוש חייב להסתיים”.

 

נתניהו הודיע כי יפעל עם תחילת מושב הכנסת לשינוי חוק השירות הלאומי, כך שלא ניתן יהיה לבצעו בארגון בצלם. נתניהו שוחח הערב על הנושא עם יו”ר הקואליציה, ח”כ דוד ביטן (הליכוד). יצוין שעל פי ידיעה ששודרה בקול ישראל, למשטרה הוגשה הבוקר תלונה נגד ארגון בצלם “על חשד לפגיעה בריבונות המדינה, העברת שטח מריבונות המדינה למדינה אחרת וגרימת מלחמה” – סעיפים הכלולים בחוק העונשין שכותרתם “בגידה”. המתלונן הוא פעיל מפלגת העבודה, העורך דין יובל מור מוסלי – המתמודד על תפקיד המזכ”ל במפלגתו.


אלון ליאל, מנכ”ל משרד החוץ לשעבר וחבר הוועד הציבורי של “בצלם”, אמר כי הוא שלם עם המהלך שלהם. “אני חושב שבנקודה הזו שאנו כל כך סמוכים ל-50 שנה לכיבוש ומתחילים לראות את ההרס והנזק שהכיבוש גורם לעם היהודי ולמדינת ישראל מבחינת התדמית הבינלאומית וגם מבחינת האחדות הפנימית, זהו צעד אמיץ מצד ישראלים שמרגישים כך לבוא ולומר זאת בקול רם גם בארץ וגם בעולם”. ליאל תקף את המשתמשים במונח “טרור דיפלומטי” והסביר שמי שמשתמש בו לא מבין מהי דיפלומטיה. “טרור דיפלומטי זה ההיפך מדיפלומטיה כי תפקידה של הדיפלומטיה הוא למנוע טרור ואלימות וליישב סכסוכים. מי שמשתמש במונח הזה לא מבין מהי דיפלומטיה. בסופו של דבר שתי האג’נדות צריכות להישמע בארץ וגם בחו”ל”. רון גרליץ, מנהל שותף של עמותת סיכוי לקידום שוויון אזרחי, טען כי הפנייה של בצלם למועצת הביטחון נכונה. “הטענה הבסיסית של ‘בצלם’ על החובה של מועצת הביטחון להתערב היא טענה צודקת”, כתב בעמוד הפייסבוק שלו. “שלילת זכויות פוליטיות ממיליוני פלסטינים במשך 50 שנים אינה עניין ישראלי פנימי”. גרליץ התייחס גם לדבריו של נתניהו ואמר: “כן, בצלם זה ארגון כל כך קיקיוני עד כדי כך שראש הממשלה מיד בצאת השבת טרח לכתוב שני פוסטים נגדו בפייסבוק”.