restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ חנין על ביטול מתווה הגז: הציבור ניצח את נתניהו ואת חבריו הטייקונים

28 במרץ 2016

בג”ץ קיבל אתמול (ראשון) את חלק מהעתירות שהוגשו נגד מתווה הגז. ברוב של ארבעה שופטים נגד אחד הוחלט כי סעיף היציבות, הקובע כי לא תהיה התערבות ממשלתית במתווה במשך עשר השנים הקרובות, אינו יכול לעמוד כפי שהוא. המשמעות היא ביטול מתווה הגז במתכונתו הנוכחית ומתן שנה למדינה להסדיר אותו מחדש

.the public

לפי דעת השופטים אליקים רובינשטיין, אסתר חיות, סלים ג’ובראן ועוזי פוגלמן, שהחליטו לקבל את העתירות בעניין הסעיף, אל מול השופט נעם סולברג שהתנגד – כבילת הממשלה למתווה מבלי היכולת לשנות חקיקה במשך עשר שנים, אינה יכולה לעמוד. לפי ההחלטה, “דין המתווה כולו להתבטל, אך יש לתת למדינה פרק זמן של שנה שבו באפשרותה לפעול להסדרת הדרוש בהתאם לפסק הדין. בתום שנה ממועד פסק הדין וככל שלא תהיה הסדרה בעניין – יבוטל מתווה הגז”.

ח”כ דב חנין (חד”ש – הרשימה המשותפת) שמזה שנים רבות משתתף באופן פעיל במאבק נגד מונופול הגז, מסר “אין שום דרך לסובב את זה: הציבור ניצח את נתניהו  ואת חבריו הטייקונים. בג”ץ פסל את  מתווה זהו רגע משמח והוכחה שכשאנשים מתגייסים ויוצאים לרחובות – קולם נשמע וגם משפיע. וזה גם ניצחון במאבק הגדול של זמננו: דמוקרטיה או אוליגרכיה. 1:0 לטובים”.

במטה מאבק הגז אמרו כי “הציבור בישראל שאינו מוכן לאפשר את גזל משאבי הטבע והמשך מכירת החיסול של המדינה לקומץ טייקונים, יכול לזקוף קומה היום. פסילת מתווה מונופול הגז היא ניצחון לצדק על השחיתות, וניצחון למאבק הציבורי על קשרי ההון-שלטון. בג”ץ עמד כחומה אחרונה אל מול הניסיון להעלות את מונופול הגז וטייקוני מונופול הגז אל מעל החוק בישראל. בכך, מנע בג”ץ את התקרבות ישראל לחיק מדינות העולם השלישי, שבהן תאגידים נמצאים מעל החוק, בזכות קשרי הון-שלטון מושחתים”.

לדברי פעילי מגמה ירוקה “השופטים הם אולי חתומים על ההחלטה, אבל מאחוריה עומד ציבור גדול של אזרחים שאכפת להם, וההחלטה הזו התקבלה בזכותכם! יש לנו שנה – בואו ננצל אותה יחד. המאבק על משאבי הגז הטבעי עלה אתמול מדרגה. פסילת סעיף היציבות פותחת את הדרך למתווה חדש, כזה ששומר על האינטרס הציבורי. מתווה שיכלול מחירי אנרגיה הוגנים, ישמור על הביטחון האנרגטי של מדינת ישראל, יעודד מעבר של המשק לגז טבעי במקום שימוש בדלקים מזהמים, ויביא לפיתוח המאגרים הנותרים שישמשו את אזרחי מדינת ישראל בדורות הבאים. נתניהו, שטייניץ, דרעי, כחלון וכל ממשלת ישראל קיבלו תזכורת עבור מי הם עובדים ולמי שייכים משאבי הטבע בישראל, המאבק הזה הוא לא רק על הגז הוא על האוויר שלנו בחיפה, על ים המלח, על השטחים הפתוחים ועל החופים.