restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ חנין על דו”ח המבקר: ממשלת נתניהו הובילה אותנו למלחמת שווא

1 במרץ 2017

“אפשר היה למנוע את המלחמה בעזה. זו הקביעה החשובה ביותר, הכואבת ביותר, והמצמררת ביותר בדו”ח מבקר המדינה. ראש הממשלה בנימין נתניהו לא בחן חלופות מדיניות כדי למנוע את המלחמה”, כך אמר הבוקר (רביעי) ח”כ דב חנין (חד”ש –הרשימה המשותפת) בעקבות פרסום הדו”ח על מבצע “צוק איתן”.

yesh maspik

“דו”ח המבקר מתאר איך שנה ושלושה חודשים לפני המלחמה, מתאם הפעולות בשטחים התריע מפני אסון הומניטרי ברצועת עזה – מצוקת מזון, היעדר מי שתייה נקיים, מחסור בתרופות, הפסקות חשמל ארוכות כל יום – אבל לא התקיים שום דיון. בישיבת הקבינט עצמה נאמר, כי לו היה ניתן מענה למצוקה הנוראה בעזה – ייתכן ולא הייתה פורצת המלחמה” הדגיש חנין והוסיף “תחשבו על המילים האלה שנאמרו בקבינט: ‘ייתכן ולא הייתה פורצת המלחמה'”.

“אחורי חמש המילים האלה מסתתרות התמונות וסיפורי החיים של כל האנשים – הגברים והנשים, הילדים והקשישים – שיכלו היו להיות בחיים ולהסתובב כאן בינינו. מאחורי המילים האלה נמצא גם דניאל טרגרמן, בן 4 מנחל עוז, שנהרג ב-22 באוגוסט 2014, מפצצת מרגמה שהתפוצצה מחוץ לביתו. מאחורי חמש המילים האלה נמצאת סארה עומר אחמד שיח’ אל-עיד, בת 33 מרפיח, שנהרגה ב-14 ביולי 2014, מירי ממטוס. מאחורי המילים נמצאים יותר מ-5000 ילדים שמשלמים את מחיר היהירות, את מחיר האטימות, את מחיר סרבנות השלום של ממשלת נתניהו”.

כמו כן “הפרשנים הצבאיים והפוליטיקאים של הממסד מפטפטים את עצמם כבר לדעת כבר שלושה ימים על דיוני קבינט ועל פערי מודיעין ועל תכניות מבצעיות, אבל כל הדיבור הביטחוניסטי הריק הזה מטשטש את העובדה העיקרית, האיומה, הבלתי נסלחת: ממשלת נתניהו הובילה אותנו למלחמת שווא, למלחמת יש-ברירה חסרת הצדקה, לסבב הקזת דם שעלה בחייהם של המוני חפים מפשע, ביניהם ילדים. יש הרבה סיבות בגללן אני חושב שנתניהו צריך ללכת הביתה. בגלל העוני, בגלל השחיתות, בגלל ההסתה נגד האזרחים הערבים. דו”ח מבקר המדינה מוסיף סיבה נוספת, כבדה וחונקת: נתניהו צריך ללכת הביתה כי הוא גרר את שני העמים למלחמה שלא הייתה צריכה להיות. מלחמה ש-500 ילדים לא היו מי שבחרו לצאת אליה, אבל כן היו אלה שלא חזרו ממנה”.