restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ חנין על מחאת המנופאים: זהו מאבק צודק – מדובר בהפקרות

2 בפברואר 2017

יותר מ-150 מנופאים החליטו היום (רביעי) להתפטר קולקטיבית במחאה על תנאי העסקתם. המנופאים שעובדים באתרי הבנייה טוענים לתנאי עבודה לא נאותים ועבירות בטיחות המסכנות את חייהם. כמו כן, הם הפגינו מול הכנסת בשעה שהתכנסה ועדת העבודה של הכנסת לדיון חירום בנושא.

crain

לדברי ח”כ דב חנין (חד”ש – הרשימה המשותפת) “זהו מאבק צודק! נואשתי מהממשלה – הכנסת חייבת לפעול נגד המדיניות השערורייתית”. ח״כ דב חנין תקף את ממשלת הימין בדיון בוועדת העבודה וקרא לכנסת לפעול נגד המדיניות הקיימת: “המנופאים פתחו עכשיו במאבק צודק במיוחד. אני לא זוכר הרבה מאבקים שבהם 240 עובדים אומרים: ‘למרות שאנחנו אנשי מקצוע, שעברנו את כל ההכשרות – אנחנו שמים את המפתחות ומתפטרים מהעבודה שלנו'”. עוד הדגיש חנין “בתחום הזה אין מילה אחרת לתאר את מה שקורה חוץ מהמילה ‘הפקרות’. ״לי אין כבר ציפיות מהממשלה. את השינוי הדרוש בענף הבנייה צריך לייצר מכאן, מהכנסת, גם מול הממשלה. ואנחנו בכנסת צריכים לשים לזה סוף. מה שקשה במיוחד הוא שלמרות העבודה הרבה שנעשית בוועדה, המצב לא רק שלא משתפר – הוא מחמיר. והכל בגלל מדיניות הממשלה, שמעבירה מסר ברור לענף הבניין: ‘תבנו מהר, תבנו הרבה, ותבנו בזול’. ואל מול המסר הזה, הבטיחות נדחקת למקום אחרון”.

אחמד חמאיסה, מנופאי, אמר היום בכנסת: “אני עבדתי באתר של דניה סיבוס, אני לא עובד חברה אלא עובד קבלן. עבדתי 327 שעות בחודש. הגיע הזמן לעשות טסט למנוף. בא בוחן ובכלל לא מסתכל על המנוף. מקבל מסמכים וחותם. זה לא אמור להיות ככה. גם אני התפטרתי היום. עד שיסדרו את הדברים. אלך לעבוד בניקיון, יותר טוב מלעבוד למעלה בתא של המנוף. בלי שירותים ובלי כלום”.

את החידלון של הפיקוח הממלכתי על בטיחות העובדים תיאר רן כהן, מנהל תחום בכיר בטיחות במשרד העבודה: “יש לנו 18 מפקחי בנייה. ישבנו אצל מהנדסי הערים ואמרנו שמה שקשור במנופים ובטיחות הציבור ביקשנו שיכנסו לשטח. פנינו גם למנהל התכנון ולמהנדסי הערים ב-250 יישובים ומהנדס עיר גם מקבל עדכון על הפסקת עבודה למנהלי עבודה באתרים בעקבות בעיות בטיחות. אנחנו לא שומרים סודות בבטן כשמדובר בליקויי בנייה. אנחנו מפרסמים כל ליקוי באתר הבנייה. בשבועות האחרונים, פתחנו 9 חקירות בשל תקלות בטיחות כמו מנהל אתר בחדרה שהכריח עגורן לעלות על המנוף כאשר העובד הרגיש שהמצב לא בטוח. בראייתנו, אין להתערב בשיקול דעת המנופאי”.

מחדל נוסף, של ההסתדרות, בא לידי ביטוי בדבריו של יצחק מויאל, מזכ”ל הסתדרות עובדי הבניין שהשתתף אף הוא בדיון: “ההסתדרות פעלה בפנייה למשרד הכלכלה ומשרד העבודה. התחלנו לנהל מו”מ ואנחנו בשלבים מתקדמים להגיע להסכם. הסכם שיחול על כל המנופאים, גם אלו שעובדים בחברות כח אדם. עד היום המנופאים דרשו תנאים שאי אפשר לספק – משכורת של 25 אלף שקל. אני כיו”ר הסתדרות פועלי הבניין והעץ לא יכול להשיג את זה. זו הסיבה שאין הסכם עד עכשיו”.