restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ חנין: רווחי הגז לחינוך ולרווחה ולא לכיסי בעלי ההון

5 באוקטובר 2010

דיון סוער התקיים ביום שלישי, ה-5 באוקטובר, בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא תגמולי בעלי ההון וחברות אמריקאיות על תגליות הגז בים התיכון. במהלך הדיון איימו נציגי בעלי ההון ש”ארה”ב תתערב” כדי להבטיח את רווחיהם. ח”כ דב חנין (חד”ש) אמר בדיון: “הציבור לא מבין על מה אנחנו מדברים. אנחנו מדברים על כסף. על הרבה מאוד כסף. על כסף שיכול להגיע לרווחים מאוד מאוד יפים, שיכול להגיע לרווחה, לבריאות ולחינוך ולהרבה דברים שהברה הישראלית צריכה. העלאת החלק של המדינה בהכנסות הגז היא כל כך מתבקשת שאין שום נימוק ענייני ולכן מביאים את הטיעונים האיראנים. כל מדינות העולם גובות יותר תמלוגים ומיסים ממשאבים של נפט וגז. אחרים עולים ואנחנו יורדים, כולל ארצות הברית הקפיטליסטית. אנחנו בתחתית הליגה”.

ח”כ חנין הדגיש: “אין פה שום בעיה של רטרואקטיביות. אף אחד לא מדבר על לקחת מיסים מגז שכבר הופק ונמכר… הגז הזה כולו נמצא עדיין בים. אין בעיה של רטרואקטיביות, זו סיסמה של מסך עשן שמנסה להגן על אינטרסים של אנשים שלא רואים שום גבול לשאיפות שלהם. אין פה אף הצעה שתשאיר את תשובה ללא רווחים, גם לפי ההצעה הכי מרחיקה לכת של פורום לפעולה אזרחית בה אני לא מתבייש לומר שאני תומך, לפיה 20% ילך ליזמים ו-80% לאזרחים”.

לדברי ח”כ חנין “שיעור ההכנסות מהגז יעלה, הוויכוח האמיתי הוא על השאלה לכמה זה יעלה ועל מה זה יחול. אני חושב שההעלאה הזו צריכה להיות אמיתית. העלאה אמיתית כזו עדיין משאירה ליזמים רווחים גדולים. תשובה לא יברח ללבנון. יש לו פה רווחים נהדרים, יש לו פה הרבה גז בחופי מדינת ישראל”.