restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ כסיף: למרות שאלפים ממתינים, מדוע לא שוכנו הדירות הפנויות בדיור הציבורי?

17 במרץ 2022

ח”כ עופר כסיף (חד”ש – הרשימה המשותפת) פנה אתמול (רביעי) לשר הבינוי והשיכון זאב אלקין, בעקבות הפרסום על שימוש בדירות הדיור הציבורי לשיכון המגיעים מאוקראינה, ושאל: “אם אכן ישנן דירות פנויות, מדוע לא שוכנו עד כה?”. במכתבו כתב כסיף, כי על סמך מרכז המחקר והמידע של הכנסת, לדירות הדיור הציבורי ממתינים בתור 27,000 זכאי הדיור הציבורי מטעם משרד הקליטה ועוד 5,700 זכאי משרד השיכון.

“מציאות עגומה זו מגיעה לאחר עשורים של ייבוש הדיור הציבורי”, כתב כסיף. “אשר בעיקרה נובעת מראייה מעוותת של הזכאים כטפילים על החברה ומתוך שנאת עוני ועניים”. ההוכחה לכך הוא תולה באי יישום של תוכניות דיור לזכאים. כסיף הדגיש: “הופתעתי מדבריו של מאיר שפיגלר (מנכ”ל הביטוח הלאומי היוצא ופרויקטור הטיפול בעליה מאוקראינה), אודות שיכון דיור המגיעים מאוקראינה בדירות הדיור הציבורי”. כסיף תהה: “על אלו דירות מר שפיגלר מדבר? שאלתי מה יהא על אלו הזכאים וממתינים שנים בתור לדירה? האם אכן ישנן דירות פנויות? אם כן, מדוע לא שוכנו עד כה או ישוכנו מיד”?.

על פי התוכנית הממשלה שפורסמה השבוע, ישופצו 200  יחידות דיור ציבורי שאינן שמישות, לצד 186 יחידות של דיור מסובסד לקשישים, שעל פי המשרד “אין להן ביקוש ואינן מתאימות במצבן הנוכחי למגורים”. 350 יחידות דיור ציבורי נוספות, הנמצאות בידי שוכרים ציבוריים, נמצאות ב”כוננות”, אם יהיה צורך גם בהן. בנוסף, כ–600 מיטות ריקות במגורי סטודנטים יוקצו לטובת משפחות עולים בלי ילדים.

כי שכתב ח”כ כסיף מאגר הדיור הציבורי במדינת ישראל יובש בעשורים האחרונים. בשבע השנים האחרונות נרכשו 2,800 דירות בלבד. ברשות המדינה נמצאות 52 אלף דירות דיור ציבורי ועוד 12,500 דירות בבתי גיל הזהב. היו בעבר תוכניות רבות להגדלת המאגר, אך כולן נכשלו. יצוין שוועדת אלאלוף  למאבק בעוני הציעה ב–2014 להרחיב את היקף המאגר עוד ב–700 עד אלף דירות בשנה למשך 15 שנה. תוכנית שהוציא משרד השיכון ב–2018, “לגור בכבוד”, היתה אמורה להזרים למאגר הדירות 72 אלף דירות של דיור ציבורי בתוך עשור. בפועל נרכשו באמצעות כלי התוכנית הזאת 234 דירות בלבד.

פעילי “פורום הדיור הציבורי” מסרו כי “אנחנו בעד דיור ציבורי לעולים החדשים, לטובת העולים הוותיקים, לטובת נכים, לטובת קשישים, לטובת אמהות חד הוריות ואבות חסרי דירה, לטובת נפגעי נפש ולטובת אמהות נפגעות אלימות, ובכלל אנחנו בפורום נלחמים למען כל חסרי הדירה באשר הם”.

לדברי הפורום “משרד האוצר ומשרד השיכון מזניחים ומחסלים את הדיור הציבורי כבר שנים ארוכות ועכשיו כשפתאום פורץ משבר של עולים הם נזכרים שצריך דירות ציבוריות וגוזלים את הדירות האלה מהממתינים בתור לדיור ציבורי. יש לממשלה הרבה כסף והרבה קרקעות לדאוג לכולם, אבל היא בוחרת להתעלל בכולם ומחסלת את הדיור הציבורי”.

“המצב של הדיור הציבורי היום וחוסר היכולת לסייע לעולים זה פשע של משרד השיכון ומשרד האוצר שבמקום לייצר וליישם תכנית ארוכת טווח של בניה וקניית עשרות אלפי דירות הם כבר שנים ארוכות גוזלים את כבשת הרש ומסרבים לייצר תכנית ארוכת טווח להגדלת המלאי. בעשור האחרון לא נבנו שום דירות כשמלאי הדירות רק מצטמצם. עכשיו אנחנו במצב חירום! אסור להסתפק בעוד תכנית של גזל דירות מהממתינים וצריך מייד לדרוש מהממשלה תכנית”, הדגישו.