restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ כסיף על משבר אל על: העובדים לא נשאלו – יש לאמץ את תכנית ההצלה של הוועד

17 באפריל 2020

ועדת הכספים הזמנית של הכנסת דנה אתמול (חמישי) על הדרכים למניעת קריסת ענף התעופה הישראלי, על-רקע נגיף הקורונה. יו”ר הוועדה, ח”כ עודד פורר, קרא למנכ”ל משרד האוצר, שי באב”ד, שלקח חלק בדיון “לעדכן אותנו איפה עומד הנושא ומי מוביל אותו במשרד. יש ממונה על התקציבים, יש חשב כללי, יש אותך, יש רה”מ, מי מוביל את העניין הזה של קריסת ענף התעופה? אין חולק על זה שענף התעופה זה צורך אסטרטגי של מדינת ישראל, אנחנו נהנים מכך גם בימים אלה, אבל איפה אתם?

מנכ”ל האוצר השיב “נפגשנו עם חברות התעופה השונות בחודש וחצי האחרונות, הפגישות האינטנסיביות ביותר היו עם אל על, כדי לייצר סיטואציה שאנחנו מוודאים שנשארת תעופה ישראלית. לא חברה כזו או אחרת, אלא להשאיר תעופה ישראלית שהיא יתרון אסטרטגי. אנחנו במתווה סיוע לחברת אל על שיושת גם על חברות אחרות, המדינה תסייע באמצעות בנק מלווה כאשר רוב הנטל על המדינה ולא על הבנק, אחרי שהחברה תראה תוכנית התייעלות מאוד משמעותית לפי פרמטרים שסוכמו מולה. אנחנו מקווים שבימים הקרובים נצליח להתכנס לנוסחה עם הבנק המלווה. אם אל על תקבל את ההלוואה, לאחר מכן גם ישראייר וארקיע יוכלו לקבל את אותו סיוע בדרך קלה יותר, נוכח מצבה של אל-על לעומתן”.

ח”כ עופר כסיף (חד”ש – הרשימה המשותפת) הגיב לדברי באב”ד והדגיש: ההצעה שתמורת סיוע כזה או אחר, תהייה התייעלות לפיטורין המוניים לעובדים שחלקם הגדול לא הבכירים, ומקבלים השלמת הכנסה בגלל השכר הנמוך שלהם לא מקובלת. הנציגות של העובדים הציגו מתווה שמסתכם ב-150 מיליון דולר בשנה, הבעיה שהאוצר לא נפגשו עם נציגי העובדים, אלא רק עם נציגי ההנהלה. צריך מתווה שייתן מענה לעובדי החברות”.

יו”ר ההסתדרות החדשה, ארנון בר-דוד, הוסיף ש”יש דרך לעשות את זה באופן יותר מתון לעניין העובדים, הצענו לתת כסף לחברת אל-על, גם אם זה כרוך בהעברת מניות למדינה, אחרת החברה לא תחזיק מעמד. צריך לחפש פתרונות נוספים איך מצילים את חברות התעופה ובראשן אל-על, לצערנו הפתרון שניתן כולל מהלך חד-צדדי מול העובדים, בנוסף אני חושש שזה לא יספיק. זה מטריד אותנו, רוב חברות התעופה בעולם קיבלו רשתות חזקות וגדולות יותר”,

לדברי יו”ר איגוד הטייסים, מידן בר: “הענף נכנס למשבר במציאות של שמיים פרוצים שלא קיימים בשום מדינה בעולם. ביום שאחרי לא נשרוד במצב הזה. חברה ישראלית לא יכולה לטוס מתי היא רוצה ולאן שהיא רוצה, המדינה חייבת להיכנס למעורבות מוגברת בחברות התעופה, שתהייה תחרות הוגנת לחברות הישראליות בנוסף לסיוע, שלמשבר הבא שיגיע ניכנס מחוזקים”.