restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ עאידה תומא-סלימאן: עומר הייתם אל-בדוי נורה ונרצח על ידי כוחות הכיבוש

12 בנובמבר 2019

עומר הייתם אל-בדוי בן ה-22,  תושב מחנה הפליטים אל-ערוב שמצפון לחברון, נרצח אתמול (שני) על ידי חיילים לאחר שפרצו עימותים בין פלסטינים לכוח צה”ל. לפי הצבא, כוח גבעתי הגיע למקום לאחר שיודו אבנים לעבר כביש 60. הכוח הדף את מיידי האבנים אל תוך מחנה הפליטים, שם יודו לעברו בקבוקי תבערה. בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, נראה אל-בדוי מתקרב לצלמים לאט, ונשמע מישהו שקורא לו להביא מים. לאחר מכן הוא נורה ישירות לבטנו ונופל.

העיתונאי עבד א-רחמן חסאן, שתיעד את האירוע וצילם את הסרטון שהופץ ברשת, אמר בשיחה עם “הארץ” כי ההרוג “בכלל לא היה בין המתעמתים אבל הוא הוזעק החוצה משום שעץ הממוקם ליד כניסת הבית החל לבעור כתוצאה מרימון או בקבוק תבערה שהושלך במקום”. הוא הוסיף כי אל-בדוי “יצא מהבית ובידו מגבת שרצה לכבות באמצעותה את האש ואז נורו לעברו שתי יריות ואחת פגעה בו בחזה והוא נפל”. לפי חסאן, הצעיר לא היה מעורב כלל בעימותים”.

בתגובה להרג ללא כל סיבה, מסר יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה (חד”ש): “עומר הייתם אל-בדוי הוא בן אדם. יש לו משפחה וחברים שראו את התיעוד של רגעיו האחרונים בעודו מתבוסס בדמו. הוא רק בן 22 אבל מעכשיו ידברו עליו רק בלשון עבר. בשביל הצבא הוא רק נתין פלסטיני. זה טבעו האלים של הכיבוש וזה לא ישתנה עד שנסיים אותו”.

לדברי ח”כ עאידה תומא-סלימאן (חד”ש – הרשימה המשותפת) “זהו רצח נתעב שמרסק את הלב בחברון. עומר הייתם אל-בדוי נורה למוות על ידי כוחות הכיבוש בזמן שרץ לחפש מים כדי לכבות שריפה בביתו. הכיבוש הרג את עומר – עוד קורבן של השליטה הצבאית האכזרית על העם הפלסטיני”.

יצוין ששליח האו”ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, כתב מוקדם יותר בעקבות הירי כי “מזעזע לראות את הסרטון של הירי בעומר אל-בדוי בידי כוחות הביטחון הישראליים בחברון. נראה כי הוא לא היווה איום לאיש. אני משתתף בצער המשפחה. מעשים כאלו צריכים להיחקר”.