restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ עודה בכנס חירום בכנסת: הקבלנים מרווחים על גבם של הפועלים המתים

27 במאי 2019

“הקטל באתרי הבניה הוא תוצאה של מדיניות רשלנית ואי אכיפה. אף פועל לא צריך לחשוש לחייו כשיוצא לעבודה. חברות הבניה רושמות רווחים על גבם של פועלים מתים”, כך אמר היום (שני) יו”ר סיעת חד”ש-תע”ל, ח”כ איימן עודה, בכנס חירום שנערך בכנסת בעקבות מחיר הדמים הגובה ענף הבנייה.  

יו”ר ארגון המנופאים דן ורשבסקי אמר לחברי הכנסת כי גם הם צריכים להיות מעורבים במציאת פתרונות. לדבריו, “אני מייצג קהילה שיושבת על כלים מסוכנים ואתם צריכים לקחת אחריות. תכריחו את העובדים לעבוד עם בטיחות. תבינו, זה גם בידיים שלכם, תכריחו לחייב את כולם לפעול בבטיחות”.

מוטי אלישע, ממונה זרוע עבודה במשרד העבודה, תירץ כך את אוזלת היד של המשרד: “אנחנו המשרד שעובד הכי קשה. אנחנו בודקים כל אתר ואתר אבל יש 12,500 אתרי בנייה ו-46 מפקחי בנייה. לא נוכל להיות בכל אתר ואתר. קיבלנו תקנים של 46 מפקחים שעושים הכול, גם בנייה וגם תעשייה, ואם היה לי עוד הקצאות הייתי מאייש הכול ביום אחד אבל אין”.

בין משתתפי הדיון: ד’חיל חאמד, יו”ר אגף השוויון בהסתדרות והעומד בראש סיעת חד”ש בארגון העובדים. הוא מסר ש”בשנים האחרונות נהפכו אתרי הבנייה למלכודת מוות. בישראל גבוה מספרן של תאונות העבודה פי 5 או 6 מאשר באנגליה. הסיבות לתאונות העבודה פוליטיות וכלכליות – רוצים לבנות כמה שיותר מהר, ובמחיר הזול והנמוך ביותר. ואיפה חוסכים? באמצעי הבטיחות. אף קבלן לא רוצה שתהיה אצלו תאונה, אבל ההפקרות מובילה לתאונות. תאונות עבודה אינן גזירה משמיים – מי שאחראי להמשך עליית מספר התאונות היא ממשלת הימין, הדוגלת בתפיסה הניאו-ליברלית המשרתת את העשירים וההון על חשבון הפועלים”.

יצוין שפועל בניין בן 21 נהרג אתמול בעת התקנת מערכת סולארית על גג מפעל “תבניות כל” באשקלון. מן המרכז הרפואי ברזילי נמסר כי הוא הגיע במצב קשה מאוד לחדר המיון עם פגיעות רב מערכתיות, הועבר מיידית לחדר הניתוח, אך שם נפטר מפצעיו. מן המשטרה נמסר כי בתום חקירה ראשונית של המשטרה נעצרו מנהלת המפעל וקבלן העבודה. הבוקר ביקשה המשטרה את הארכת מעצרם בבית המשפט.

ההרוג הוא וואסים אבו כף אלבאז, תושב הכפר הערבי-בדואי אום בטין שבנגב.  אלבאז אינו הראשון השנה שנהרג בעת התקנת פאנלים סולאריים: ב-3 בפברואר האחרון נהרג אבי אדרעי, בן 45 מנהריה, כשנפל מגובה ברפת במושב היוגב.

בקו לעובד ובפורום למניעת תאונות עבודה ציינו היום כי התקנת מערכות סולאריות היא עבודת קונסטרוקציה המחייבת היתרי בנייה ותוכנית הנדסית של מהנדס בניין שיאשר את עמידות הגג. עוד אמרו בארגון כי “אנו דורשים מיחידת פלס למלא את המטרה שלשמה הוקמה ולחקור תאונה זו לשם מיצוי הדין עם האחראים”. מתחילת 2019 נהרגו 21 פועלים באתרי בנייה, ויותר מ-70 נפצעו קשה ובינוני. בשבועיים האחרונים לבד נהרגו 6 פועלים בשלוש תאונות שונות.