restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ עודה: צריך לבחור – עם האחיות והעו”סים השובתים או עם ממשלת הימין

20 ביולי 2020

שביתת האחיות החלה הבוקר (שני) בשעה 7:00 על פי החלטת הסתדרות האחים והאחיות. השביתה יצאה לפועל לאחר שהמגעים הליליים שהתקיימו אמש בין הסתדרות האחיות לאוצר הסתיימו ללא הסכמות בין הצדדים. השביתה מתקיימת במחאה על המחסור בתקנים למקצוע והעומס במחלקות עמו מתמודדות האחיות ובמסגרתה, יעבדו האחיות בקופות ובבתי החולים במתכונת חירום בלבד.

גם מתמחים בבתי החולים ברחבי הארץ שבתו היום למשך שעתיים כאות הזדהות עם שביתת האחים והאחיות, במסגרת המאבק להוספת תקנים למערכת הבריאות. בכמה בתי חולים נערכו הפגנות ופעולות מחאה מקומיות של המתמחים. ארגון המתמחים לרפואה הצטרף לשביתת האחים והאחיות תחת הכותרת – “או תקנים או שביתה”.

יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה (חד”ש) מסר הבוקר “כולנו צריכים להחליט אם אנחנו בצד של האחיות והעובדות הסוציאליות או בצד של ממשלת הימין. זה לא רק מאבק למען תנאי העסקה ותקנים אלא מאבק שיגדיר מחדש את סדר העדיפויות שלנו אחרי עשורים של הפרטה ושחיקה של השירותים הציבוריים”. גם ח”כ עופר כסיף (חד”ש – הרשימה המשותפת) הביע) תמיכה בשביתת האחיות והצטרף לתביעתן להגדלת מספר התקנים במקצוע: “האחיות זועקות כבר תקופה ארוכה כי תנאי העסקתן מובילים אותן לאפיסת כוחות ואותנו לאסון רפואי. במקום לגרור גם אותן למו”מ חסר תוחלת וארוך כפי שעושים לעו”סיות, אני קורא לרה”מ ולשר האוצר לנהוג באחריות – להגדיל מייד את מספר התקנים ולשפר את תנאי עבודתן. חנק מערכת הבריאות עולה בחיי אדם”. לדברי ח”כ עאידה תומא-סלימאן (חד”ש – הרשימה המשותפת) : העובדות הכי חיוניות בימים אלה יצאו לשביתה, ומצטרפות לעו”סיות. הדרישות שלהן הן דרישות של כולנו. הזרמת תקציבים ותקנים למערכות הרווחה והבריאות היא כמו הזרמת חמצן לחולה קורונה במצב קשה. כץ ונתניהו? רוצים לטפל במשבר הקורונה. תתחילו עם השירותים החיוניים”.

“אני תומך במאבק האחיות ככל שיידרש”, כך אמר בצהריים יו”ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, במהלך סיור שהוא עורך במרכז הרפואי פוריה בטבריה, וכן במקומות תעסוקה נוספים באזור הצפון. “ההסתדרות נותנת גיבוי לאילנה כהן (יו”ר הסתדרות האחים והאחיות) ולכל האחים והאחיות שנמצאים כרגע בקו הראשון האם אנחנו יכולים להרשות לעצמנו שהמערך הסיעודי בבתי החולים יקרוס? אני אומר לכם שלא. ואני תומך במאבק האחיות ככל שיידרש”.

יו”ר ההסתדרות הרפואית בישראל, פרופסור ציון חגי, פרסם אף הוא הודעת תמיכה במאבק האחים והאחיות: “בשם ציבור הרופאות והרופאים בישראל, אני מבקש להביע תמיכה חד משמעית במאבק האחים והאחיות – אלה שנמצאים לצדנו כתף אל כתף ומטפלים בחולים במסירות אין קץ”, נכתב. “מזה שלושה עשורים ממשלות ישראל לא השכילו להשקיע כראוי במערכת הבריאות – לא בכוח אדם ולא בתשתיות; אני קורא לממשלת ישראל להיענות מיד לדרישה לתוספת כוח אדם רפואי.”