restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ עופר כסיף דורש לבטל את הפרטת קונצרן כי”ל ולהשיב את ים המלח לידי המדינה

9 בפברואר 2022

ח”כ עופר כסיף (חד”ש – הרשימה המשותפת) דורש לבטל את הפרטת קונצרן כימיקלים לישראל (כי”ל) שבבעלות תושב לונדון עידן עופר ולהשיב את ים המלח לידי המדינה. כך הציעה אתמול (שלישי) במהלך ישיבת ועדת הכספים של הכנסת. אורי שאשא, סגן החשב הכללי באוצר, הגיב בדיון שעסק בין השאר בהתנהלות כי”ל בתשלום תמלוגים של תאגיד הענק המופרט, ובנזקים לסביבה בעקבות פעילות החברה כי “בהחלט נמצא על הפרק הנושא של הקדמת תום הזיכיון”.

עוד הוא הוסיף כי לתנאי הזיכיון העתידי תיכנסנה דרישות שלא היו קיימות עד כה, הכוללות גביית תמלוגים שונים. נציגת החברה טענה כי כל פעילותה הינה על פי דין. יו”ר הוועדה, ח”כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו), קרא להיערך בצורה מוסדרת למכרז העתידי: “אנחנו כאן חברי כנסת ושרים שמגויסים מאוד לעניין הזה, לא ניתן לאף אחד לנצל את משאבי הטבע של הציבור מבלי לשלם על זה ומבלי לתקן את נזקי הטבע שאתם גורמים”.

אך ח”כ כסיף שיזם את הדיון עמד על כך שיש לבטל כליל את ההפטרה והעלה בפתח הדיון את התחמקות מתשלום מס של החברה בתואנה של אי הבנה ביחס לדרישות המיסוי שנקבעו בוועדת שישינסקי. יצוין על אף המלצות ועדת הכלכלה, החברה טרם שילמה את ההיטל עד היום. עוד דרש כסיף לפרסם את חוות הדעת “הסודית” של משרד המשפטים ביחס להמלצתו למתן פטור של כ-65 מיליון שקל דמי מים לכי”ל ופגיעתה של החברה בסביבה, כש-80% מהפסולת התעשייתית שמיוצרת בישראל היא על ידה. זאת כשנוסף לנזק הסביבתי אינה משלמת על כך, אלא הציבור כולו. “אין להאריך את הזיכיון העתידי ל-2030 של מפעלי ים המלח ויש להחזיר את המשאבים הללו לידי מדינה”, ציין.

סרטון – דברי ח”כ כסיף בוועדת הכספים של הכנסת:

https://www.facebook.com/ofercass/videos/2935207300073889