restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ עטאונה מתנגד לסיפוח המועצה להשכלה גבוהה הפועלת בהתנחלויות

25 בינואר 2018
(צילום: דוברות הכנסת)

ועדת החינוך אישרה אתמול (רביעי) לקריאה ראשונה את הצעת החוק של ח”כ שולי מועלם (הבית היהודי) ויו”ר ועדת החינוך ח”כ יעקב מרגי (ש”ס) להרחיב את תחולתו של חוק המועצה להשכלה גבוהה על השטחים הפלסטינים הכבושים. בדברי ההסבר לחוק נכתב כי המועצה להשכלה גבוהה אינה רשאית להפעיל את סמכויותיה הסטטוטוריות באזורים שבהם לא הוחל המשפט והמנהל של מדינת ישראל, ובכלל זה בגדה.

הדבר הוביל ליצירת מערכות דינים מקבילות העוסקות באסדרתו של תחום ההשכלה הגבוהה, כך שלצד המועצה להשכלה גבוהה הפועלת מחוק המל”ג בישראל, פועלת בהתנחלויות שבשטחים מועצה מקבילה (המועצה להשכלה גבוהה – יו”ש) שסמכויותיה מעוגנות בחוקי הביטחון של מפקד כוחות צה”ל באזור. שמונה חברי כנסת הצביעו בעד הצעת החוק: יהודה גליק, אכרם חסון, דוד ביטן, בני בגין, מאיר כהן, שולי מועלם, יעקב מרגי ואורי מקלב; חמישה התנגדו: יוסף עטאונה, יוסי יונה, איל בן ראובן, מסעוד גנאים ווחנין זועבי וללא נמענים.

ח”כ יוסף עטאונה (חד”ש – הרשימה המשותפת), המתנגד נחרצות לסיפוח מוסד להשלכה גבוהה בהתנחלות אריאל, אמר בדיון:  “אני חושב שמאחורי הצעת החוק קיימת אידיאולוגיה מסוכנת שמצטרפת להחלטה שהתקבלה לפני מספר שבועו במרכז הליכוד  – להחיל את החוק הישראלי בשטחים הכבושים. אנחנו מתנגדים בתוקף לכל המצב שקיים כי את הכיבוש צריך לסיים.  יש עם פלסטיני שיש לו את הזכות למדינה עצמאית”.

ח”כ יוסי יונה (המחנה הציוני) הודיע כי סיעתו לא תתמוך בהצעת החוק: “מדובר באג’נדה ברורה שאינה נסתרת. פרוייקט כזה נותן לגיטימציה להמשך השליטה והכיבוש. השליטה בעם פלסטיני לא משרתת אותנו”.

ח”כ מאיר כהן (יש עתיד) יש האופוזיציה שצידד בעמדת ממשלת הימין הקיצוני הסביר כך את עמדתו: “מדובר בהזדמנות פז לעשות הסדרה קבועה ומוגבלת. אני כמו חברי יוסי יונה חושב שאין לנו סיבה לשלוט על עם אחר, אך במדינת ישראל שלי אריאל לא תוחזר לעולם”.