restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ תומא-סלימאן: ההסכם של האוצר עם מנהלי בתי החולים הציבוריים לא מספיק

28 בינואר 2021

לאחר שבועיים של מחאות והפגנות, שבעת בתי החולים הציבוריים, הנמצאים על סף קריסה כלכלית ומחסור חמור בציוד ותרופות, הגיעו אמש (רביעי) להסכם עם משרד האוצר, המסדיר את תקצובם לאורך שנת 2021. במסגרת ההסכמות יקבלו בתי החולים – שערי צדק, הדסה, לניאדו, מעייני הישועה ושלושת בתי החולים בנצרת: המשפחה הקדושה, האנגלי וסנט וינסנט, תוספת תקציבית לשנה זו בסך כ-960 מיליון שקלים. בנוסף, הוחלט על הקמת ועדת ובה נציגי בתי החולים וגורמים ממשרדי האוצר והבריאות, שימליצו לממשלה בנושא לקראת אישור תקציב המדינה – אם וכאשר תהיה למדינה תקציב.

אך לדברי ח”כ עאידה תומא-סלימאן (חד”ש – הרשימה המשותפת), שליוותה את מאבק בתים החולים “ההסכם לא מספיק”. בדיון שיזמה בוועדת הכספים של הכנסת אמרה: “הזוי שבזמן מגיפה מנהלי בתי חולים נאלצים לשבות כדי לקיים את הפעילות של בית החולים. אבל זה לא מאבק שלהם אלא של כל האזרחים. אני נולדתי וילדתי בבית החולים הסקוטי בנצרת ומגיע לי בדיוק אותו תקצוב כמו כל האזרחים וההסכם לא מספיק – צריך תקצוב שנתי הולם ולא חד-פעמי”.

עוד הדגישה: “בהסכם שהגיעו הוחלט על הקמת ועדה – כלי ידוע שבעזרתו חופרים קבר לנושאים הבוערים. אני דורשת שהוועדה שתקום ותדון בתקצוב של בתי החולים הציבוריים חייבת להיות תחומה בזמן, והיא חייבת לתת דין וחשבון גם לוועדת הכספים. לא נאפשר עוד מריחה של הנושא חשוב זה על פני שנים”.

עוד על משבר בתי החולים הציבוריים בגיליון השבוע של “זו הדרך” (עמ’ 1, 3 ו-4): http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2021/01/G04_2021.pdf