restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ תומא-סלימאן: השפה הערבית נעדרת מהשילוט בפסטיבל עכו

29 בספטמבר 2018

 

פסטיבל עכו לתאטרון, שמתקיים גם השנה בעיר במהלך חול המועד סוכות, נמנע מכיתוב בערבית בשילוט בכל המתחם. השילוט המפנה את הקהל לאירועים ומפרט את שעות הפעילות כתוב רק בעברית, וכך גם שילוט המפנה את קהל המבקרים לסייר בשוק ובסמטאות עכו. גם מהלוגו הוותיק, כפי שמוצג במתחם הפסטיבל, נעלמה הערבית.

 

 

נוכחות השפה הערבית בשילוט היא בעלת משמעות בעיר המעורבת, בה כשליש מהאוכלוסייה דוברת ערבית. תלונות על היעדר השפה משילוט הפסטיבל הופנו לחברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן (חד”ש – הרשימה המשותפת), המתגוררת בעיר.

ח”כ תומא-סלימאן פנתה לעירייה ולמארגנים ודרשה לשנות את השילוט. “כנראה שעיריית עכו והעומד בראשה, שמעון לנקרי, החלו ליישם את חוק הלאום בשטח. השפה הערבית, שפתם של שליש מתושבי העיר הערבים, ‘נעלמה’ מכל השילוט הנוגע לפסטיבל, דבר שיכול להעיד על שני דברים: האחד, העברית היא השפה היחידה הרלוונטית בעיר, והשני שלא לקבל את פניהם של התושבים הערבים והמבקרים הערבים אזרחי המדינה”.

תומא-סלימאן טענה גם שהשילוט המפנה את התושבים לשוק בעברית, אינו אלא ניסיון לשווק את נכסי התושבים הערבים בעכו העתיקה ליהודים. “כנראה שלנקרי שכח שמלאכתו לייצג את כלל התושבים ולא לחתור לייהוד העיר העתיקה על חשבון התושבים הערבים העכואים”, אמרה.