restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ תומא-סלימאן על חוות הדעת בהאג: ישראל מנהלת משטר של דיכוי אכזרי על מיליוני פלסטינים

20 ביולי 2024

חברי הכנסת של חד”ש בירכו אמש (שישי) על חוות הדעת של בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, לפיה הכיבוש של ישראל בגדה המערבית ובמזרח ירושלים אינו חוקי. ח”כ עאידה תומא-סלימאן אמרה שההחלטה “מאשרת את מה שאנו יודעים זה שנים רבות – ישראל מנהלת משטר של דיכוי צבאי אכזרי על מיליוני פלסטינים, פוגעת בזכויות האדם שלהם, שוללת מהם זכויות אזרחיות בסיסיות, ומונעת מהם את הזכות להגדרה עצמית”. היא הוסיפה כי חוות הדעת “צריכה לשנות את התייחסות הקהילה הבינלאומית לישראל ולכיבוש שהיא מנהלת. אי אפשר להמשיך לדבר על תמיכה בפתרון שתי המדינות ובאותו זמן לספק לישראל את הכלים לביצוע פשעי הכיבוש. הגיע הזמן להפסיק את משלוחי הנשק לישראל, לקבל החלטה מחייבת של מועצת הביטחון להפסקת המלחמה בעזה, ולהכיר במדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 1967”.

לדברי ח”כ עופר כסיף “בדיוק באותו השבוע בו הצביע רוב בכנסת בעד ההחלטה הנתעבת נגד הקמת מדינה פלסטינית, הכריע בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג שהכיבוש אינו חוקי, דהיינו, שמדינה פלסטינית עצמאית כן צריכה לקום בשטחים שכבשה ישראל ביוני 1967. אני שמח ומברך על החלטת בית הדין, וקורא לכל הגורמים הרלבנטיים לנקוט בצעדים ממשיים לסיום הכיבוש ולפעול לקידום מהיר של הקמת מדינה פלסטינית עצמאית בכל השטחים הכבושים, לצידה של מדינת ישראל”.

עוד הדגיש “זכותו הטבעית וההיסטורית של העם הפלסטיני להיות ככל עם ועם עומד ברשות עצמו במדינתו הריבונית. זהו גם אינטרס מובהק של כלל אזרחי ישראל – שמדינתם תהפוך ממדינה כובשת ומדכאת למדינה חופשית, דמוקרטית ובטוחה. החלטת הכנסת ותומכיה ייזרקו בקרוב לפח האשפה של ההיסטוריה, בעוד שהחלטת בית הדין בהאג – היא זו שתגבר”.

לעומת זאת, ראש האופוזיציה ח”כ יאיר לפיד (יש עתיד) תקף את חוות הדעת וצייץ: “חוות הדעת של בין הדין בהאג היא מנותקת, חד צדדית, נגועה באנטישמיות ובאי הבנת המציאות בשטח. היא משרתת רק את הטרור האסלאמי ואת המערכה נגד ישראל”. גם יו”ר המחנה הממלכתי ושר לשעבר בממשלת הימין, ח”כ בני גנץ הגיב להחלטת בית הדין:  “חוות הדעת שפרסם בית הדין בהאג היא עדות נוספת להתערבות חיצונית שאינה רק פוגעת בביטחון וביציבות באזור תוך התעלמות מהטבח הנורא ב-7 באוקטובר ומהטרור שיוצא מיהודה ושומרון, אלא היא גם משמשת דוגמה נוספת של משפטיזציה של סכסוך פוליטי-מדיני. אנחנו נמשיך להגן על עצמנו מול המבקשים להשמידנו, ונמשיך לשמור על מדינת ישראל כבית היחיד של העם היהודי”.

יצוין שתנועת הנשים הדמוקרטיות בישראל (תנד”י) אף היא בירכה על החלטת בית הדין הבינלאומי וקובעת שישראל חייבת לסיים את הכיבוש ולשים קץ לנוכחותה הבלתי חוקית בשטחים הפלסטיניים. “מאז תחילת הכיבוש בגדה המערבית, רצועת עזה וירושלים המזרחית בשנת 1967, ישראל בוזזת את האדמות הפלסטיניות ומקימה בהן עוד ועוד התנחלויות לא חוקיות. מספר המתנחלים בגדה המערבית, על פי נתוני שלום עכשיו, מוערך ביותר מ-450 אלף. בנוסף, ישראל השתלטה על מאגרי המים בגדה באופן שיטתי וכתוצאה מהמעשה הנפשע הנוגד את החוק הבינלאומי תושבי ערים ועיירות הפלסטיניות רבות, בהן בית לחם ובית ג’אלא, נאלצים לחפור בארות בסמוך לבתיהם מאחר ומתמודדים עם מחסור תמידי במים. במקביל ההתנחלויות נהנות ממים זורמים וגינות שופעות בירק ובריכות שחייה על חשבון סיבלו של העם הפלסטיני. וחשוב מכך: מדי יום גוברים פשעיהם האלימים של המתנחלים כלפי הפלסטינים והאלימות שלהם גואה. מעשי רצח ועינויים מבוצעים תחת עיניהם של חיילי צבא הכיבוש. ההתנכלויות בתושבים הפלסטינים – שריפת בתים ועקירת עצי זית, רדיפת רועי צאן ועדריהם, הפכו לעניין שבשגרה”.

בתנד”י הביעו תקווה כי “מדינות העולם המגדירות עצמן דמוקרטיות, לאחר שבית הדין הבינלאומי פרסם את חוות דעתו שעיקרה פשעי הכיבוש הישראלי והפרה בוטה של החוק הבינלאומי, יפעלו לנקיטת צעדים מעשיים להצרת צעדיה של ממשלת ישראל הימנית קיצונית ויאלצו אותה לסיים את הכיבוש, להפסיק את המלחמה בעזה ואת מעשי הטבח הנעשים ברצועה מדי יום. ישראל חייבת להתחיל מייד במשא ומתן שיוביל לשלום צודק ולהקמת המדינה הפלסטינית בגבולות 1967 שבירתה ירושלים המזרחית”.

על פי ידיעה שפורסמה בסוכנות הידיעות “וואפא”, הנשיא הפלסטיני, מחמוד עבאס, אמר כי החלטת בית הדין היא “ניצחון לצדק” וקרא לקהילה הבינלאומית “לחייב את ישראל ככוח כובש לסיים את הכיבוש ולסגת מהשטחים ללא שום תנאים”. ועוד הוסיף עבאס כי ההחלטה מעגנת את זכות ההגדרה העצמית של העם הפלסטיני ודוחה “את ההצהרה האחרונה של הכנסת ואת מדיניותה של ארה”ב התומכת בכיבוש”. הנשיא הדגיש את עיתוי ההחלטה, בצל המלחמה המתנהלת בעזה, ואמר כי היא מפיחה תקווה בעם הפלסטיני כי יהיה עתיד “ללא כיבוש וללא קולוניאליזם”.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/130925/