restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

יוצרים אמריקאים תומכים בשחקנים המתנגדים להתנחלויות

6 בספטמבר 2010

יוצרים אמריקאים נודעים מביעים הזדהות עם שחקני ישראל שלא מוכנים להופיע בהתנחלויות והקוראים לשים קץ לכיבוש. כ-150 מהם חתמו על עצומה פומבית שמבטאת את דעתם ותמיכתם בהחרמת אריאל. אל העצומה, שאורגנה על ידי ארגון “קול יהודי לשלום” האמריקני, הצטרפו בעיקר יוצרים מתחומי התיאטרון והקולנוע, ביניהם גם דמויות בולטות בארצות הברית כדוגמת כוכבת “סקס והעיר הגדולה”, סינתיה ניקסון; המחזאי עתור הפרסים, טוני קושנר (“מלאכים באמריקה”, “מינכן”); הבמאי הרולד פרינס, זוכה 21 פרסי טוני; איב אנסלר, מחזאית “מונולוגים מהוואגינה”; שחקנית הקולנוע ג’ניפר טילי (“קליעים מעל ברודוויי”); שחקן הקולנוע אד אסנר (“JFK”) ותיאדור ביקל, ממייסדי התיאטרון הקאמרי בתל-אביב.

בעצומה נכתב: “ב-27 באוגוסט, הכריזו באומץ עשרות שחקנים, במאים ומחזאים ישראלים כי לא יופיעו באריאל, אחת מההתנחלויות הגדולות בגדה המערבית, אשר לפי כל אמות המידה של החוק הבינלאומי הינן בלתי חוקיות. כשחקנים, במאים ומחזאים אמריקאים, אנו מצדיעים לעמיתינו הישראלים על החלטתם האמיצה. רובנו ככולנו שותפים לפשרות יום-יומיות עם מעשים פסולים”, כתבו האמנים האמריקנים, “ולכן, כאשר בקבוצת אנשים מתעוררת לפתע הכרה בהירה לגבי חוסר היכולת לסבול את הפשרה הבאה שבדרך – וכאשר בדרך כלשהי מוצאת אותה קבוצה את הכוח לסרב לשתף פעולה – אין אנו יכולים אלא להיות מאושרים, חדורי השראה ומלאי תקווה”.

השחקנים והיוצרים המביעים תמיכה בעמיתיהם הישראלים הדגישו במנשר שפרסמו: “מרגש לדעת שאמני התיאטרון האלה בישראל סירבו לאפשר לעבודתם לקחת חלק בהפיכתו של הכיבוש האכזרי לדבר נורמלי ומקובל. אותו כיבוש שהם יודעים שהוא פסול, שמוביל להפרת החוק הבינלאומי ואשר מכשיל את התקווה לשלום צודק ובר-קיימא עבור ישראלים ופלסטינים כאחד. הם קיבלו החלטה נהדרת, והם זכאים לכבוד ולהערכה של שוחרי צדק בכל רחבי העולם. אנו עומדים לצידם”.

שחקן נוסף החתום על המכתב הוא וולאס שון, הידוע גם הוא מהסרט “הנסיכה הקסומה” בו שיחק את ויזיני, וזכור גם בזכות תפקידו כמר הול ב”קלולס”. שון אמר לעיתון “הארץ” כי הסירוב של אנשי התיאטרון להופיע באריאל נגע בו רגשית. “השחקנים האלה עשו מעשה שיכול לגרום לפיטוריהם וזה גורם לי להשראה. תיאטרון זו אמנות של אמת ואני שמח שהם הולכים אחר האמת שלהם”, הסביר שון והוסיף: “אני חושב שלהופיע באריאל נותן לגיטימציה למשהו שהם לא מסכימים אתו ואני לא מסכים אתו. הייתי רוצה שהם ידעו שאם הם יאבדו את עבודתם העולם עוקב, ויש אנשים שתומכים בהם ובצעד שלהם”.