restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

יו”ר הסתדרות האחיות: נפסיק לחסן אם לא יגנו על צוותי רפואה מאלימות

27 בדצמבר 2021

יו”ר הסתדרות האחים והאחיות בישראל, אילנה כהן, אמרה אתמול (ראשון) בריאיון לתחנת הרדיו 103 אפ. אם כי תורה לחברות וחברי האיגוד שלא להמשיך לחסן בבתי הספר, אם לא תסופק להם אבטחה שתמנע אלימות כלפיהם. “אם לא יגנו על האחים והאחיות, אנחנו נורה להם לא לחסן – באופן חד וחלק”, אמרה כהן. זאת, על רקע מבצע חיסוני השפעת ותקיפת אחות שחיסנה ילדים בבית ספר בשבוע שעבר, על ידי מתנגד חיסונים.
“כשהתוקף התחיל לצעוק, אמרו לאחיות להיכנס פנימה ולהוציא כל דבר שיכול לזהות אותן. הוא עקב אחרי הקורבן וגידף אותה. אם אחות נוספת לא הייתה מצלמת את התוקף ומלווה את הקורבן, הוא היה ממשיך לעקוב אחריה. למה זה צריך להיות”, אמרה כהן. היא הוסיפה כי גם פנתה למנכ”ל משרד הבריאות בנושא. “אתם שולחים צוותים לחסן? – תגנו עליהם”, הדגישה.

כהן גינתה את האלימות כלפי אחים ואחיות, וציינה כי הם סובלים גם מאלימות מילולית. “זה יום עצוב למדינת ישראל, לוקחים אחיות שנמצאות תמיד בחזית, שולחים אותן לחסן וכולנו רואים מה קורה”, אמרה. היא הבהירה כי מבחינתה הפתרון היחיד הוא אבטחה לאחים והאחיות. “אנחנו דורשים אבטחה, אין ספק. כיום, גם בבתי החולים הפסיכיאטריים, לאור זה שלא נתנו מאבטחים – אנחנו נתנו שורה של פעולות שהאחים והאחיות יגנו על עצמם. חד וחלק. אם לא יגנו, אנחנו נורה לאחיות לא לחסן”.

ב-15 בדצמבר נערכה שביתת אזהרה של האחיות בכל מערכת הבריאות בעקבות מקרי אלימות כלפי הצוות הרפואי, ולדברי כהן הארגון לא יהסס לנקוט בצעדים נוספים עד למציאת פתרון לסוגיה. “אנחנו מתריעים ומתריעים אבל לצערי הרב עד שלא יהיה אסון שאחות או אח יירצח, לא יגרמו לזה לקרות. מי שבא לעבודה צריך לבוא ולחזור בשלום”.