restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

יו”ר חד”ש בהסתדרות: ממשלת הימין הקיצוני הכריזה מלחמה על מעמד הפועלים

15 בנובמבר 2018

האגף לקידום השוויון בהסתדרות קיים ביום ראשון אחרון, בבית ברל, יום עיון להעלאת המודעות לזכויות העובדים, בהשתתפות עשרות עובדים, חברי וועדים ופעילי איגוד מקצועי שונים. יו”ר האגף, דח’יל חאמד, אמר בתחילת המפגש: “אנו תומכים במאבקם הצודק של העובדים הסוציאליים. ממשלת הימין הקיצוני הכריזה מלחמה על מעמד הפועלים”. חאמד התייחס לצעדים הארגוניים בהם נוקטים העובדים הסוציאליים העקבות האלימות הגוברת כלפיהם.

יום העיון התקיים בהשתתפות עשרות עובדים וחברי וועדי עובדים ממרחבים ומקצועות שונים, בהם מזכירות בבתי ספר, סייעות גננות ועובדות מתנ”ס, ופעילי איגוד מקצועי שונים, כמו גם פעילים חברתיים למען זכויות אנשים עם מוגבלויות. בכנס לקחו חלק מייסם ג’לג’ולי, ח’יתאם ואכד וסמר סמארה, מאג’ד אבו יונס, כאמל ברגותי וג’מיל אבו ראס – ראשי סיעות חד”ש בהסתדרות ובנעמ”ת.

בין ההרצאות: קריאת תלוש השכר בהנחיית שלמה שטרן, לשעבר ראש חטיבת עובדי חינוך בהסתדרות, וזכויות העובדים הבסיסיות שהעבירה עו”ד מור סולר, חברת בינ”ה מטעם סיעת חד”ש ומומחית לענייני עבודה.

נמסר כי יום עיון זה הוא המשך למספר כנסים שקיים בעבר האגף שמטרתם להרחיב את הידע האיגוד מקצועי בקרב קבוצות עובדים שונות ובקרב בני משפחותיהם, וכדי להעמיק את המודעות לזכויות בקרב ציבור העובדים – בעקבות אי-אכיפה של חוקים והסכמים קיבוציים שונים.

בדברי הפתיחה ליום העיון הדגיש חאמד: “ממשלת הימין הקיצוני, שהיא קיצונית הן מדינית והן כלכלית, ושמשרתת את הטייקונים ובעלי ההון, הכריזה יחד איתם מלחמה נגד מעמד הפועלים. יחד הם מנסים להגביל ולשלול את זכות השביתה ופועלים כנגד כל התארגנות עובדים חדשה, כמו גם מעכבים חתימה על הסכמים אשר יאפשרו לאדם העובד להתפרנס ולפרנס את בני משפחתו בכבוד. אנו מדגישים מכאן את הצורך בהזדהות ובסולידריות בין כל העובדים, ומביעים את הזדהותנו עם כל מאבקי הפועלים בסקטורים השונים, ובייחוד את תמיכתנו במאבקם הצודק של האנשים עם המוגבלויות בדרישתם להשוות את הקצבה לשכר המינימום ובמאבקם הצודק של העובדים הסוציאליים נגד גל האלימות המופעל נגדם- אנו קוראים לשרים כחלון וכץ: דמם של העובדים הסוציאליים אינו הפקר, אנו דורשים להקצות את התקציבים הדרושים על מנת שיעבדו בתנאים אנושיים”.