restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

יותר מ-10 אלף הפגינו בטמרה; ברכה: תפרוץ אינתיפאדה עממית למען ביטחונם של האזרחים הערבים

6 בפברואר 2021

יותר מ-10 אלף משתתפים היום (שבת) בתהלוכת מחאה בטמרה נגד אזלת יד המשטרה וממשלת הימין במיגור הפשיעה והאלימות בחברה הערבית. זאת, לאחר שהשבוע נהרג צעיר תושב המקום, אחמד חיג’אזי, סטודנט לסיעוד, שנורה במהלך חילופי אש בין שוטרים לעבריינים. בתקרית נפצע צעיר נוסף. כביש 70 נחסם לתנועה מצומת יבור לצומת אבליים בשני הכיוונים בעקבות המחאה. על כך מוסר העיתון “אל אתיחאד”.

עם הגעתו למחאה מסר יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה (חד”ש): “הגעתי לטמרה להפגין נגד האלימות ולזכרו של אחמד חיג’אזי. בעיני המשטרה מותו הוא לא יותר מנזק משני, אבל אם היה מדובר ביהודי כל המדינה הייתה עוצרת. תפקיד הממשלה והמשטרה הוא לעצור את שפיכת הדם – לא לשפוך עוד דם”.

יו”ר ועדת המעקב של הציבור הערבי, מוחמד ברכה, אמר בעצרת המחאה כי מינוי פרויקטור לטיפול בפשיעה בחברה העברית, חודש וחצי לפני הבחירות, הוא “מצג שווא”, והוסיף: “אם צריכים שנתחיל באינתיפאדה עממית למען ביטחוננו אז שתהיה אינתיפאדה”. לדברי ברכה, “מה שקורה בחברה הערבית הוא תכנית סדורה של הממשלה ושל הממסד, כדי שנתעסק רק בביטחון האישי ונזניח כל שיח אחר על זכויות לאומיות ואזרחיות”. בדבריו התייחס להחלטת ראש הממשלה, יצוין שראש הממשלה בנימין נתניהו, שהודיע השבוע כי החליט למנות לתפקיד את הניצב בדימוס אהרן פרנקו, שתיאר בעבר את המוסלמים “כפויי טובה” משום שהם מתעמתים עם כוחות המשטרה. עמאר חיג’אזי, אחיו של אחמד חיג’אזי, קרא למפגינים שלא לחכות למשטרה: “עלינו להוביל בעצמנו מהלך לשיקום אותם צעירים שהידרדרו לפשע לאחר שנתקלו בחברה אטומה”. לדבריו, “כולם יודעים מי מתעסק בנשק ומי מתעסק בפשע. בואו נתחיל מעצמנו”. 

גם ביישובים ערבים נוספים נערכו במהלך סוף השבוע הפגנות ומחאות. בפעם הרביעית תוך חודש – אלפים הפגינו בכניסה לעיר אום אל פחם, שבסופה הם צעדו לכיוון תחנת המשטרה בעיר במחאה על אוזלת ידה של משטרת ישראל בטיפול בתופעת האלימות והפשיעה. כאות הזדהות – גם מאות פעילי המחאה נגד ממשלת הימין והדורשים את התפטרותו של נתניהו הגיעו לתמוך במחאה. המפגינים קראו לעבר מפקד התחנה “תתפטר”. הם זעמו על רקע הריאיון שערך ברשת כאן בו דיבר על “התרבות במגזר”. גם ח”כ יוסף ג’ברין (חד”ש – הרשימה המשותפת), תושב העיר, השתתף בהפגנה וגם הוא דרש חקירה על התנהלות המשטרה.

בנצרת מאות רבות חסמו בשעות הערב את הכניסה לעיר. בין המפגינים: חברי הכנסת של הרשימה המשותפת תושבי העיר עאידה תומא-סלימאן, היבא יזבק ומטאנס שחאדה ומזכיר חד”ש, מנסור דהאמשה.  בחיפה המשטרה שחררה אמש צעירה שנעצרה במהלך הפגנה בחיפה, בטענה כי “תקפה שוטרים”. ההפגנה, בהשתתפות עשרות בני אדם, התקיימה במושבה הגרמנית בעיר נגד האלימות הרצחנית בחברה הערבית ואזלת יד הרשויות במיגורה. הפגנות נערכו גם בטייבה, נחף, באקה אל-גרבייה, שפרעם וכפרים נוספים.

סרטון – ההפגנה בטמרה, ערב: https://www.facebook.com/Alittihad44/videos/1364500447231212

ידיעות נוספות: