restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

רביעי בי-ם: סרט על השתלטות עובדים על מקומות עבודה בארגנטינה

16 בנובמבר 2010

בסינמטק ירושלים יוקרן ביום רביעי, 17 בנובמבר, בשעה 19:00 הסרט “התפיסה” העוסק במשבר הכלכלי החריף שפקד את ארגנטינה ב־2001 – שהוביל לבריחת ההון מהמדינה ולסגירת מספר רב של מפעלים. בסרט, הבמאי אבי לואיס והעיתונאית נעמי קליין מפגישים את הצופים עם העובדים של כמה מפעלים הלוקחים את גורלם בידם. הסיסמא: “להשתלט, להתנגד, ליַצֵר”. המשמעות היא ויתור על פיצויי הפיטורין בתמורה לקבלת חזקה על המפעל וציודו, הקמת קואופרטיב של פועלים והשבת קווי הייצור לעבודה. קליין לואיס מתמודדים עם המשבר הכלכלי של ארגנטינה, שנים ספורות לפני שגלי ההדף של המשבר הקפיטליסטי הפוקד את ארה”ב ומדינות נוספות. התוצאה היא התבוננות מודעת ופוליטית בתוצאותיו של משבר כלכלי.

לפני ההקרנה, שמתקיימת בשיתוף עם המכללה החברתית-כלכלית, תתקיים שיחה עם ד”ר אפרים דוידי, היסטוריון חברתי המתמחה בהיסטוריה של אמריקה הלטינית והמלמד באונ’ תל־אביב ובן־גוריון; ופעיל במכללה החברתית־כלכלית. השיחה תסקור את ההיסטוריה של תת-היבשת הרחוקה ב- 50 השנים האחרונות, תוך שימת דגש על תקופה שבין סוף שנות ה-80 של המאה שעברה ועד ימינו. מטרת ההרצאה היא להקנות ידע בסיסי על אמריקה הלטינית ועל הניסיונות של העובדים והשמאל במדינות היבשת להתמודד עם הגלובליזציה הקפיטליסטית. הסרט (87 דקות, באנגלית ובספרדית עם תרגום לעברית) וההרצאה במסגרת סדרת הקרנות והרצאות הנערכת בסינמטק ירושלים בשיתוף עם המכללה החברתית-כלכלית.

מחיר כרטיס הנחה בעלות של 20 שקל (במקום 37 שקל) יש להזמין מראש, בכתובת sea.yam.ac@gmail.com או בטלפון 02-6789673