restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

לאחר דיון שנמשך 14 שעות: אושרו התקנות לפיקוח על גני הילדים הפרטיים

5 בינואר 2021

בתום דיון מרתוני שהתנהל עד שעות הלילה (שלישי) ונמשך 14 שעות, אישרה הוועדה לזכויות הילד, בראשות ח”כ יוסף ג’בארין (חד”ש – הרשימה המשותפת), את התקנות של חוק הפיקוח על מעונות היום והגנים הפרטיים לגילאי 3-0. כך, תוכל המדינה ליישם את חוק הפיקוח על מעונות היום, שנחקק לפני כשנתיים.

בתום הדיון אמר ח”כ ג’בארין “אני רואה בזה רגע היסטורי. הבאנו בשורה למאות אלפי ילדים בגיל הרך ולהוריהם”. על פי התקנות, המעונות הפרטיים שאינם נתונים כלל לפיקוח כיום, נדרשים לראשונה לאמץ את היחס המחייב את המעונות המפוקחים. יחס הילדים למטפלת במעונות המפוקחים הוא 1:6 בקבוצת התינוקות הצעירים ביותר (מגיל חצי שנה עד שנה ורבע) ו–1:11 אצל הפעוטות (עד גיל שלוש). לפי נתוני משרד העבודה והרווחה, כ-90% מהמסגרות הפרטיות המדווחות עומדות כיום ביחס זה. ואולם, נתון זה אינו משקף את המצב בפועל, מפני שמעונות פרטיים רבים פועלים מבלי לדווח על קיומם לרשויות.

התקנות המקוריות שהונחו על שולחן הכנסת קבעו כי יש לשפר את יחס הילדים למטפלת ל-1:5 בקבוצת התינוקות הצעירים ביותר ול-1:10 בקבוצת הפעוטות. במשרד האוצר התנגדו לכך בתוקף, בטענה שהדבר ייקר את שכר הלימוד במעונות ואף יוביל לסגירה שלהם, וגם מפעילי מעונות פרטיים התנגדו לשינוי. שר העבודה והרווחה, איציק שמולי, אמר באחרונה ל”הארץ” שלא יסכים לאישור התקנות ללא השיפור ביחס התקינה, שכן בלעדיו “חוק הפיקוח יישאר אות מתה”; ואולם, סעיף זה לא נכלל בתקנות לבסוף.

יצוין שהתקנות מחייבות את המעונות גם בהכשרה ראשונית של מטפלות בהיקף של כ-220 שעות ובקיום הדרכות פדגוגיות קבועות בהיקף של ארבע שעות בחודש. המעונות המפוקחים כבר מקיימים הדרכות חודשיות, ועם אישור התקנות חלה חובה זו גם על המעונות הפרטיים. מגעים בין משרד העבודה והרווחה לאוצר הביאו לסיכום על מימון חלקי לפחות של ההדרכות. התקנות מסדירות גם את כללי הבטיחות בשטח המעונות.