restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

“לחדול מהריסות הבתים וגזל האדמות”; ח”כ עפו אגבריה מנמק את הצעת אי האמון של חד”ש

9 ביולי 2013

דבריו של ח”כ עפו אגבריה במליאת הכנסת, בהציגו את הצעת אי האמון של חד”ש בממשלה:

“לעיתים קרובות, פונים חברי הכנסת מהימין אל חברי הכנסת הערבים, ומתריסים: ‘מדוע אתם לא מדברים על הבעיות היומיומיות של הבוחרים שלכם, של הציבור ששלח אתכם לכנסת?’. הצביעות היא, שכשאנחנו כן מעלים את הנושאים האלה – הם כלל אינם מעוניינים להקשיב.

“ברצוני לדון בנושא כאוב, המעסיק רבים מהבוחרים ששלחו אותנו כאן כדי להגן את הזכויות שלהם. כוונתי לשאלת הריסות הבתים במגזר הערבי.

“לפני כשבועיים, הרסו בית בכפר ברטעה בוואדי עארה. הבית קיים משנות השישים ובנוי על אדמה פרטית, הרשומה על שם בעלי הבית בטאבו. משך למעלה מארבעים שנה, מנסה בעל האדמה להשיג רישיון בנייה, אך ללא הועיל.

“כאשר נבנה הבית, כביש ואדי-עארה היה צר, אך בשנים האחרונות הורחב. הבית ממוקם רחוק מהכביש, אך לטענת הרשויות – במקום עתידה להיסלל מסילת ברזל, ולכן – יש להרוס את הבית ללא דיחוי. בעל הבית מספר, כי כבר 30 שנה מדברים על הכוונה לסלול במקום מסילת ברזל…

“מול הבית הזה בנוי בית אחר, השייך לרופא כירורג בכיר, העובד כבר עשרות שנים בבית החולים הלל יפה בחדרה. גם הבית הזה בנוי על אדמה פרטית השייכת לבעליו, וגם הוא לא הצליח לקבל רישיון לבניית הבית מזה עשרות בשנים. לאחר שאיימו השלטונות כי יהרסו את ביתו, הוא בחר להרוס את הבית בעצמו. אני חושב שבהיכנעו ללחץ – הוא עשה טעות. אבל המקרה הזה ממחיש את הברירות הקשות שהמדינה מעמידה בפני רבים ביישובים הערביים.

“לשם המחשה, אני רוצה להזכיר שהגנרל המהולל יואב גלנט, שאמור היה להתמנות לרמטכ”ל צה”ל, פלש גם הוא לאדמות מדינה. פרצה שערורייה גדולה, ובעקבותיה אומנם לא נתמנה לרמטכ”ל, אבל איש לא הציע להרוס את ביתו. בין המקרה של גלנט לבין המקרה של הבית ההרוס בכפר ברטעה, יש הבדל נוסף וחשוב: גלנט פלש לאדמות מדינה, ואילו בעל הבית בברטעה – בנו על אדמתם הפרטית. אז מדוע הרסה המדינה את הבית בצורה כזו ברוטאלית?

“תופעת הריסת הבתים ביישובים הערביים מעלה שאלות קשות: האם לא מדובר במדיניות גזענית? האם ישנו טיפול ויחס שווה בין ציבור אחד למשנהו? כדי שנוכל כולנו להתחיל לחיות כאן כשווים, יש לאשר תכניות מיתאר גם ליישובים הערבים, ולחדול מהריסות הבתים ומגזל האדמות”.