restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

לחיזוק מעמד העובדים

27 במאי 2022

הבחירות לוועידות ההסתדרות ונעמת חלפו השבוע ללא הפתעות. היו”ר המכהן ארנון בר דוד גבר על יריבו, יו”ר ההסתדרות לשעבר עופר עיני, ברוב גדול של 78% מול 22%, וימשיך לכהונה נוספת בראשות ארגון העובדים הגדול בישראל. בבחירות לוועידת ההסתדרות זכתה הסיעה שבראשה בר דוד, “עוגנים”, שהיא למעשה קואליציה רחבה בה חברה גם סיעת חד”ש, ב-79% מהקולות. סיעת “כולנו-סלע” של עיני השיגה 21% מהקולות. שיעור ההצבעה בבחירות ליו”ר ההסתדרות עמד על 42% בלבד מבין 600 אלף בעלי זכות ההצבעה.

    בבחירות ליו”ר ההסתדרות נאלצו אנשי השמאל העקבי לבחור ברע במיעוטו. בר דוד הוא מקורבו של שר האוצר הניאו-ליברלי אביגדור ליברמן, ולא פעם ניצל את כוחו כדי לשרת את המעסיקים ואת בעלי ההון על חשבון מעמד העובדים. הוא אף פעל בכוחנות נגד ועדי עובדים שהפגינו עצמאות ונחישות להגן על האינטרסים של חבריהם. אולם עיני גרוע מבר דוד. עיני, בעל הון ואיש עסקים, שכיהן כיו”ר ההסתדרות בשנים 2014-2006, עסק בשנים האחרונות במתן ייעוץ לחברות פרטיות במו”מ מול ועדי עובדים של ההסתדרות כ”יועץ ליחסי עבודה”. בשנת 2014 אף הקים חברה בשם עושרד יחד עם שרגא ברוש – לשעבר נשיא התאחדות התעשיינים.

    הבחירה בין בר דוד לעיני משקפת את מצבה העגום של ההסתדרות. בזמן שממשלות נתניהו ובנט המשיכו במדיניות ההפרטה, הקיצוצים והפגיעה בזכויות העובדים, קפא ארגון העובדים הגדול בישראל על שמריו. הנהגת ההסתדרות – תחת עיני, ניסנקורן ובר דוד כאחד – גילתה נכונות אפסית להתייצב נגד המעסיקים והממשלה או להיאבק למען האינטרסים של מעמד העובדים.  

    עם זאת, בבחירות למוסדות ההסתדרות ולנעמת התחזקו גם כוחות השינוי. סיעת חד”ש, בראשות עזיז בסיוני (ההסתדרות) וח’יתאם ואקד (נעמת), שהתמודדה במסגרת “עוגנים”, הגדילה את כוחה. חברי חד”ש הובילו את “עוגנים”  לניצחון במרחב נצרת עם 92% מהקולות בבחירות לוועידת ההסתדרות ו-94% מהקולות בבחירות לוועידת נעמת – הניצחון המשמעותי ביותר מבין כל יתר המרחבים. כמו כן זכו חברי חד”ש בניצחונות במרחבי המשולש הדרומי והגליל המרכזי. 

    כעת, לאחר הבחירות, על ההסתדרות לפנות למשימות הרבות העומדות על הפרק. ראשית, נוכח גל ההתייקרויות, על ההסתדרות להיאבק להשגת תוספות שכר ריאליות בכל הענפים. שנית, עליה להבטיח כי שכר המינימום יעמוד על לפחות 70% מהשכר הממוצע. שלישית, עליה להעלות את שיעור השכירים המאוגדים כדי להגביר את כוחו המאורגן של מעמד העובדים (רק אחד מכל חמישה עובדים בישראל מאורגן בוועד או באיגוד!). לבסוף, על ההסתדרות להציע תמיכה ולגלות מנהיגות בכל מקום בו מתארגנים ונאבקים עובדים למען זכויותיהם. רק כך תוכל ההסתדרות להתחזק ולחולל שינוי ביחס הכוחות בחברה הקפיטליסטית הנצלנית.