restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מאות כלי רכב השתתפו בשיירת מחאה במסגרת המאבק בפשיעה בחברה הערבית

21 בדצמבר 2020

מאות כלי רכב השתתפו היום (שני) בשיירת מחאה שיצאה בשעות הבוקר מכפר קרע והגיעה בשעות הצהריים לירושלים. זאת, במסגרת המאבק בפשיעה בחברה הערבית ובמחאה על אוזלת ידן של הממשלה והמשטרה. המוחים נסעו באיטיות לרוחבו של כביש 6 ולפרקים חסמו את התנועה במשך דקות ארוכות. אל השיירה הצטרפו חברי מק”י וחד”ש רבים, וכן חברי הסיעות בכנסת ובהסתדרות.

בתום הנסיעה שארכה שעות רבות נערצה עצרת מאולתרת מול הכנסת בה אמר יו”ר ועדת המעקב, מוחמד ברכה, כי שיירת המחאה מהווה צעד ראשון במחאה שתימשך לדבריו “עד שהממשלה תענה לפניה הכי לגיטימית ואנושית של החברה הערבית – לביטחון אישי”. ברכה אמר כי המוחים דורשים מרשויות האכיפה לאסוף את הנשק ולהילחם במחוללי הפשיעה באמצעות ענישה מרתיעה.

לקראת היציאה הבוקר, כתב יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה (חד”ש), בחשבון הטוויטר שלו: “לא נלחמים בארגוני הפשיעה עם הבטחות ריקות של נתניהו, אלא במאבק ציבורי בכל כבישי הארץ. נכריח את הממשלה לשים סוף להזנחה הפושעת של החברה הערבית”.

משתתף נוסף בשיירה, ח”כ יוסף ג’בארין (חד”ש – הרשימה המשותפת) הוסיף: “אנו מחדשים את המאבק הציבורי וחוסמים את התנועה כדי שהממשלה והמשטרה יתחילו לזוז. נעביר את המאבק לזירה הארצית ולא נשב בשקט כל עוד המשטרה יושבת בחיבוק ידיים אחרי יותר מ-100 נרצחים בחברה הערבית השנה. היום מתחילים ונגביר את צעדינו”. לדברי ח”כ ג’אבר עסאקלה (חד”ש – הרשימה המשותפת): “בשם כל החברה הערבית ובעיקר בשם כל הקורבנות ומשפחותיהם, אנו מתחילים את דרכנו בשיירת הרכבים שיוצאת מכפר קרע למשכן הכנסת נגד מדיניות הממשלה וחוסר המעש של הממשלה למיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית. זכותנו לחיות בביטחון חובת הממשלה שזה יקרה”.

בעמותת “יוזמות אברהם” קראו לממשלה לפעול למיגור האלימות לנוכח העלייה המתמשכת במספר הקורבנות. הם הזכירו כי “לפני שישה שבועות ראש הממשלה הכריז שיביא להחלטת ממשלה את התכנית הממשלתית, מאז ועד עכשיו נרצחו 17 אזרחים ערבים”.
בעמותה האשימו כי “בזמן שהפוליטיקאים מתקוטטים ביניהם על תקציב המדינה – הערבים ממשיכים לשלם את המחיר בחיי אדם. חיי ערבים אינם הפקר והחלטת ממשלה ותקציב למיגור האלימות דרושות עכשיו”.

מנתוני מרכז אמאן עולה כי הרצח המשולש בליל שבת העלה את מניין קורבנות האלימות בחברה הערבית בשנה האחרונה ל-111. במרכז הגדירו את החודש האחרון כ”דצמבר האדום”, עם 15 קורבנות – המספר הגבוה ביותר השנה. לפי המרכז, רק 28 ממקרי הרצח שבוצעו במהלך השנה פוענחו. מספר הנרצחים עולה בהתמדה שנה אחר שנה, ומאז החל המרכז במעקב ב-2014, הוא הוכפל ואף יותר מכך.