restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מכתב לרה”מ: מדוע העברת סחורות לרצועת עזה לא מיושמת בשטח

2 ביוני 2010

עמותת “גישה – מרכז לשמירה על הזכות לנוע” פנתה ביום רביעי, ה-2 ביוני, במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו ביקשה כי ינחה את גורמי הביטחון ליישם מדיניות של מעבר חופשי של סחורות אזרחיות לרצועת עזה בכפוף לבדיקה ביטחונית פרטנית.

גישה פנתה לראש הממשלה לאחר הצהרתו מיום שני האחרון בה טען שכל מה שישראל מבקשת ביחס להגבלות על מעבר סחורות הוא למנוע מעבר אמצעי לחימה לרצועת עזה. לפי ראש הממשלה: “כל סחורה, כל עזרה הומניטארית לעזה, יכולה להיכנס. מה שאנחנו רוצים למנוע זה את היכולת להכניס אמצעי לחימה.” רה”מ אמר דברים אלה על רקע הדרישה לחקור את הטבח בלב ים בו נהרגו 9 אנשים במשט שביקש להעביר סחורות לרצועת עזה.

עמותת גישה “ברכה את ראש הממשלה על הצהרה זו אולם מצביעה על כך שדברים אלה אינם משקפים את מדיניות גורמי הביטחון הפועלים בשטח בעת שבפועל מוגבלת העברתם לרצועת עזה של מאות פריטים, שאינם בבחינת אמצעי לחימה, ביניהם מרווה, חומץ, ג’ינג’ר וצעצועי ילדים” (לרשימה לחצו כאן).

בנוסף, למרות עתירה אשר הגישה עמותת גישה לביהמ”ש, מסרבים גורמי הביטחון לחשוף את נוהליהם ואת הקריטריונים המנחים אותם בקובעם אילו סחורות מותר ואסור להעביר לרצועת עזה: “אם כדבריך, ניתן להכניס לרצועת עזה כל מוצר ובלבד שלא יהיה אמצעי לחימה, הרי שהגורמים הפועלים בשטח אינם מעודכנים במדיניות הממשלה או שאינם פועלים בהתאם לה”, כתבה עו”ד תמר פלדמן מעמותת גישה.

גישה קראה היום לדרג המדיני להסדיר מנגנון שיקפיד על שקיפות להעברת סחורות אזרחיות אל רצועת עזה וממנה, אשר יאפשר מעבר חופשי של סחורות, לרבות חומרי גלם, מוצרי ייצוא וחומרי בנייה, בכפוף לבדיקות ביטחוניות פרטניות.

לקריאת המכתב לראש הממשלה

לרשימה חלקית של מוצרים אסורים ומותרים

לעתירה לפי חוק חופש המידע שהגישה עמותת גישה

לנייר עמדה העוסק בערפל סביב העברת הסחורות לרצועת עזה