restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מפלגות קומוניסטיות ושמאליות דורשות מזה”ת חופשי מנשק אטומי

7 במרץ 2012

כנס חירום נערך בסוף השבוע בניקוסיה, בירת קפריסין, בעקבות ההסלמה באזור והאיום בשימוש בנשק אטומי. הכנס נערך ביוזמת סיעת השמאל בפרלמנט האירופאי, בהשתתפות מפלגות קומוניסטיות ושמאל מאירופה, המזרח התיכון ויפן. במפגש השתתפה גם עורכת העיתון “אל אתיחאד”, עאידה תומא-סלימן, חברת הלשכה הפוליטית של מק”י. הכנס הסתיים בקריאה לפירוק כל הנשק האטומי המצוי באזור, כולל בישראל, ולביסוס אזור חופשי מנשק אטומי.

תומא-סלימן מסרה במהלך הכנס את עמדת מק”י, כפי שבאה לידי ביטוי בדו”ח הוועד המרכזי שהופץ בקרב חברי המפלגה לקראת ועידת מק”י הקרובה. בין היתר דורשת מק”י את “פירוז המזרח-התיכון מנשק גרעיני ומכל סוגי הנשק להשמדה המונית, לרבות כימי וביולוגי”, ואת צירופה של ישראל לאמנה הבינלאומית למניעת הפצתו של הנשק הגרעיני. תומא-סלימן גם תקפה את ההכנות הישראליות, בגיבוי אמריקאי, לקראת תקיפה על איראן.

בדיון שנערך במסגרת הכנס אמר חבר הפרלמנט היווני ניקוס קראטנאסופולוס מהסיעה הקומוניסטית, כי מפלגתו מתנגדת לחימוש האטומי וכן להפקת אנרגיה באמצעות כורים גרעיניים. הוא הדגיש שקיימת מדיניות של איפה ואיפה מטעם ארה”ב, מעצמות אירופה וישראל כפלי איראן. לדבריו, המדיניות האמריקאית באזור ואיומי המלחמה כלפי איראן מקורם ברצון האימפריאליזם האמריקאי להשתלט על מקורות האנרגיה – בייחוד בעת משבר קפיטליסטי עולמי. כמו כן, הוא קרא לפירוק כל המדינות מנשקם הגרעיני, בראש ובראשונה ארה”ב, מדינות נאט”ו ורוסיה.

מזכ”ל המפלגה הקומוניסטית הקפריסאית (אק”ל), אנדרוס קיפריאנו, הביע חשש מהקמת תחנות כוח גרעיניות באזור שכן במזרח הים התיכון נרשמה תנועות סיסמיות רבות וקיימת הסכנה לאסון גרעיני בעקבות רעידת אדמה קשה – בדומה לאסון פוקושימה לפני כשנה ביפן. כמו כן, קיים חשש לאסון נוסף בעקבות תנאי בטיחות ירודה – כפי שהתרחש בצ’רנוביל בזמנה של ברה”מ. עוד הוא הביע התנגדות נחרצת לכל צורה של חימוש גרעיני.

במפגש לקחו גם חלק נציגי המפלגה הקומוניסטית הספרדית, הנאבקת בכורים הגרעיניים שעל אדמת ספרד ודורשת לפתוח טכנולוגיות ידידותיות לסביבה. עוד השתתף נציג של המפלגה הקומוניסטית היפנית, שאף היא דורשת סגירת תחנות הכוח הגרעיניות, בייחוד לאחר אסון פוקושימה.

לעמדת מק”י בשאלת הנשק הגרעיני, מתוך מסמך הוועידה הקרובה (עמ’ 50)

עוד על העמדה שהציגה נציגת מק”י בדיון, על פי ידיעה שפורסמה ב”אל אתיחאד” (ערבית)

לעמדה שהוצגה במפגש על ידי נציג המפלגה הקומוניסטית של יוון (באנגלית)

נאומו של מזכ”ל אק”ל (באנגלית)