restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מפלה לנשיא מקרון בבחירות לפרלמנט הצרפתי; חזית השמאל הפכה לסיעת האופוזיציה הגדולה

20 ביוני 2022

נשיא צרפת הימני עמנואל מקרון ספג אתמול (ראשון) מפלה קשה בבחירות לבית התחתון של הפרלמנט, האסיפה הלאומית. הוא איבד את הרוב המוחלט שממנו נהנה בחמש השנים האחרונות וייאלץ להתמודד עם אופוזיציה שמאלית עוצמתית. כך עולה מתוצאות הבחירות שפורסמו הבוקר בפריס.

מקרון היה זקוק ל-289 מבין 577 המושבים, אבל הבוחרים הצרפתיים קבעו כי ברית המפלגות שלו, “יחד”, תזכה רק ב-245 מושבים ו-38% מהקולות (לשם השוואה, בבחירות הקודמות לפרלמנט גרפה הברית של מקרון 350 מושבים). חזית השמאל בראשות המועמד לנשיאות לשעבר ז’אן-לוק מלנשון היא הסיעה השנייה בגודלה בפרלמנט עם 131 מושבים ו-32% מהקולות. בחזית, “האיחוד העממי הסביבתי והחברתי החדש”, התאגדו מפלגתו של מלנשון השמאלית, המפלגות הקומוניסטית והסוציאליסטית והירוקים.

יצוין שעל פי נתוני משרד הפנים הרשמיים, אתמול נבחרו גם 22 חברי פרלמנט נוספים מ”השמאל העצמאי”, אך ברית השמאל טוענת שחלק גדול מהם שייכים לה ומדובר בהטעיה מכוונת של הממשלה. הימין הקיצוני של מארין לה-פן רשם אתמול גידול מדאיג וזכה ל-89 מושבים עם 17% מקולות בוחרים.  

עם פרסום תוצאות המדגמים בירך מזכ”ל המפלגה הקומוניסטית פביין רוסל, שאף הוא נבחר לפרלמנט, את חברי מפלגתו ואת פעילי האיחוד העממי. הוא גם הבטיח שהסיעה הקומוניסטית החדשה תפעל לחיזוק אחדות השמאל באסיפה הלאומית ומחוצה לה “אך תשמור על עצמאותה האידיאולוגית היקרה לנו כל כך”. עוד אמר רוסל “לצערנו לא הצלחנו להגיע ליעד: להפוך לסיעה הגדולה בפרלמנט, בין היתר בגלל מספר הנמנעים הגדול ובגלל שעיקר התמיכה לאיחוד הלאומי מקורה בערים אך לא הצליחה לגדול באזורי הספר”. רוסל ניצח במחוז הבחירה שלו מול מועמד הימין הקיצוני, אך הביע דאגה עמודה מהגידול בכוחו. “לא הצלחנו לנפץ את תקרת הזכויות של התמיכה העירונית ובשכונות, טרם הפכנו לכוח המוביל בכל צרפת”, הוסיף רוסל בהתייחסו לתוצאות הבחירות של השמאל. מלנשון הכריז אמש: “זהו הניצחון של השמאל מול הימין וממשלת מקרון. זהו ניצחונם של מיליוני עובדות ועובדים”.

עוד בנושא