restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מק”י וחד”ש: נתניהו נכשל בזכותנו

24 באוקטובר 2019

המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק”י) והחזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד”ש) רואות בכישלונו של נתניהו להרכיב ממשלה התפתחות חיובית, לאחר עשור של החזקת הימין הקיצוני במושכות השלטון בישראל.

זה לא היה קורה ללא המשקל הפוליטי הכמותי והסגולי של הרשימה המשותפת, של הציבור הערבי ושל הכוחות המתקדמים היהודים. שכן גוש הימין שמונה 55 חברי כנסת מבטא רוב יהודי שתומך בנתניהו, ואילו גוש “המרכז-שמאל” מונה 44 ח”כים בלבד. כלומר שמשקל הציבור הערבי היה מכריע במניעת ממשלה נוספת בראשות נתניהו.

מק”י וחד”ש מגנות בתוקף את מסע ההסתה הגזעני שמנהלים נתניהו והימין נגד הרשימה המשותפת בניסיון לכרסם בלגיטימיות הפוליטית שלה ולמנוע ממנה להשפיע על גורל הממשלה. מק”י וחד”ש מזהירות מפני הסתה זו, שמזכירה את ההסתה הפרועה כלפי רה”מ לשעבר יצחק רבין בשנות התשעים, בשל הסתמכות ממשלתו על קולות האזרחים הערבים – הסתה שהביאה לרצח בשנת 1995.

מק”י וחד”ש רואות בהזמנה של גנץ לרשימה המשותפת סימן חיובי, תהא תוצאתו אשר תהא, מבחינת היות נציגי הציבור הערבי והכוחות המתקדמים היהודים שחקן לגיטימי ומשפיע בזירה הפוליטית והפרלמנטרית. מק”י וחד”ש קוראות לכל מרכיבי הרשימה המשותפת לשמור על עמדה פוליטית מאוחדת לטובת המאבק לשלום, שוויון, דמוקרטיה וצדק חברתי, הרחק מלהיות בכיס של גנץ מחד, והרחק מבידוד עצמי מאידך.

מק”י וחד”ש רואות בחומרה את ממצאי התחקיר של הוועד הציבורי נגד עינויים, ולפיהם מח”ש לא חקרה ברצינות את הירי בכדור ספוג ביו”ר הרשימה המשותפת ח”כ איימן עודה במהלך הריסת הכפר אום אל-חיראן בנגב בינואר 2017.

מק”י וחד”ש רואות במשטרה ובממשלה אחראיות לסקנדל הזה, ומטילות עליהן את האחריות למה שעלול לקרות בעקבות ההסתה של הימין ושל נתניהו נגד נבחרי הציבור הערבי בכלל, ונגד החבר איימן עודה בפרט.