restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מרכז אדוה על התקציב: יותר לעשירים, פחות לשאר

3 בנובמבר 2010

מרכז אדוה הגיש לכנסת ביום רביעי, ה-3 בנובמבר, את הערותיו להצעת תקציב המדינה לשנים 2012-2011.

מהמסמך שהגיש המרכז עולה כי שני החידושים של התקציב הנוכחי – העובדה שהוא דו-שנתי והכלל הפיסקלי החדש הכלול בו – אינם חידושים של ממש, אלא אמצעים חדשים ליישום מדיניות רבת שנים של יד תקציבית קפוצה: התקציב הדו-שנתי מאפשר לקבוע כבר היום את תקרת ההוצאות לשנת 2012 ואילו הכלל הפיסקלי החדש מונע גידול של ממש בתקציב בשנים הקרובות. לדברי מרכז אדוה היישום של מדיניות הצמצום התקציבי אינו שוויוני: הוא פוגע בעיקר בשירותים החברתיים. ב-2001 עמדה ההוצאה החברתית לנפש על 12,162 ש”ח; ב-2011 היא תעמוד על 11,932 ש”ח. ועוד: “בעלי הכנסות גבוהות לא נפגעו עד היום, וגם לא ייפגעו בעתיד הקרוב, מהצמצום התקציבי, הודות להפחתת מסים בשנים 2010-2003, שעלתה לקופת האוצר כ-46 מיליארד ש”ח, והודות למבצע המשך ב-2016-2011, שממנו ייהנו רק בעלי שכר גבוה מהשכר הממוצע”.

גם תקציב הביטחון לא נפגע ממדיניות הצמצום התקציבי: במרבית שנות העשור האחרון, מערכת הביטחון הוציאה סכומים גבוהים מאלה שנקבעו בתקציב המקורי. בעשור האחרון ההפרש בין התקציב המקורי ובין מה שמערכת הביטחון הוציאה בסופו של דבר הצטבר לסך של 58.2 מיליארד ש”ח.

בנוגע לחינוך: תקציב שעות התקן המממן את שעות ההוראה בבתי הספר היסודיים והתיכוניים, יחזור רק ב-2012 לרמתו ב-2001. זאת, לאחר שבמהלך העשור האחרון הפסידו התלמידים שעות תקן בעלות כוללת של 10.8 מיליארד ש”ח. כמו כן, הממשלה מתפארת בתוספת של 7.5 מיליארד ש”ח למערכת ההשכלה הגבוהה, שתתפרס על פני 6 השנים הקרובות. למעשה, מדובר בהחזר של כספים שקוצצו בעשור האחרון. בין 2001 ל-2010 הפסידה מערכת ההשכלה הגבוהה סכום מצטבר של 7.5 מיליארד ש”ח (על בסיס של חישוב לנפש).

ע”פ המסמך של מרכז אדוה, התקציב המוצע ירחיב עוד יותר את הפערים החברתיים הקיימים בתחום הבריאות, וזאת משום שאינו מעדכן את תקציב סל הבריאות עדכון מלא. התוצאה: החולים ימשיכו לשלם תוספות, כאשר הנטל יהיה כבד יותר בקרב בעלי הכנסות נמוכות. חרף הצהרותיו של שר האוצר יובל שטייניץ’ לפיו התקציב הוא “חברתי”, קצבאות המוסד לביטוח לאומי, שקוצצו מאוד בתחילת העושר, אינן מצליחות לצמצם את העוני: ב-2002, הן הצליחו לצמצם את תחולת העוני ב-57.2%; ב-2008 – ב-46.7% בלבד.