restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

משטרת ישראל הפעילה סוכן סמוי באירועים ציבוריים של חד”ש והתנועות החברתיות

25 בפברואר 2018

ויטלי בזרודניך פעל בשנה וחצי האחרונות כסוכן משטרתי של והופעל על-ידי קצין מודיעין בשם ישראל הורן, של מרחב ירקון במשטרת מחוז תל-אביב, לצורך איסוף מידע על חד”ש וארגונים חברתיים. כך נמסר בגיליון סוף השבוע של העיתון “גלובס”.

בזרודניך, בן 25, סיפר כי לפני כשנה וחצי גויס על-ידי קצין המשטרה לפעילות של איסוף מידע על פעילויות של ארגוני אזרחיים וחברתיים. לדבריו, בעקבות רצונו להוכיח כי אנשי “שוברים שתיקה” משקרים, הפנתה אותו דמות ידועה בחוגי הימין למשטרה, והוא גויס כסוכן, בתמורה כספית של כ-800 שקל לחודש.

הצעיר הופעל באירועי מחאה של חד”ש, האחיות, ארגון הטבעונים המפגינים נגד אכילת בשר, “באים לבנקאים” של עו”ד ברק כהן, מבקשי מקלט מאריתריאה וסודן ואירועים שונים של פעילים למען זכויות אדם. בחודשים האחרונים, סיפר, הוטל עליו להביא מידע על מובילי מחאת פתח-תקווה שעברה לשדרות רוטשילד בתל-אביב, מני נפתלי, אלדד יניב וחני קים.

המשימה העיקרית שלו, כך סיפר בזרודניך, הייתה להשיג מידע על “חתרנות נגד המדינה” בארגונים, האם יש אינדיקציות לתנועות כספיות בארגון, חשדות לאירועים פליליים או לשימוש בסמים וכן מידע על ההיררכיה בארגונים ועל התוכניות של הארגונים לקראת אירועים שונים.

לדברי בזרודניך, המפעיל הורן גרם לו להאמין שקיימת חתרנות בארגונים הללו, אבל, לדבריו, ככל שהתקרב למנהיגי ארגוני המחאה ופגש אותם פנים אל פנים, הוא הבין שמדובר באנשים הפועלים מתוך אידיאולוגיה, ואין בפעילותם שום חתרנות. “בזמן האחרון שאלתי את עצמי מה אני עושה בכלל מול האנשים האלה”, אמר בזרודניך לגורמים שונים, “והחלטתי לנתק מגע מהמשטרה”.

 

לידיעה שפורסמה ב”גלובס”:

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001225052