restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מתחד”שים: נבחרו חמשת המועמדים הראשונים ברשימת חד”ש לכנסת

21 בינואר 2015

5 המקומות הראשונים ברשימת חד”ש לכנסת:

1. איימן עודה

2. עאידה תומא סלימאן

3. דב חנין

4. יוסף ג’אברין

5. עבדאללה אבו-מערוף

2015-01-18_193925

מועצת חד”ש – המונה 929 חברים מרחבי הארץ – התכנסה אתמול (שבת) באולמי סמיראמיס בשפרעם, כדי לבחור את המועמדים הראשונים ברשימת חד”ש לבחירות לכנסת ה-20, אשר יתקיימו ב-17 במארס.

מספר שיא של 31 מועמדות ומועמדים, יהודים וערבים, התמודדו על מקום בששת המקומות הראשונים ברשימה, אשר הורכבה בבחירות חשאיות. יו”ר חד”ש וחבר הלשכה הפוליטית של מק”י, ח”כ מוחמד ברכה, המוביל את רשימת חד”ש לכנסת מאז הבחירות לכנסת ה-15 (בשנת 1999) – הודיע מעל במת המועצה כי הוא אינו מעמיד עצמו לבחירה למקום ברשימה. הודעתו זכתה להוקרה מצד צירי המועצה, אשר הריעו לו ממושכות וכיבדו את תרומתו לעבודת חד”ש בכנסת.

ח”כ עפו אגבריה, אשר הגיש אף הוא את מועמדותו למקום הראשון ברשימה, סקר את פעילותו הענפה בשנים האחרונות כנסת, ובתום דבריו – הודיע כי הוא מסיר את מועמדותו. ח”כ לשעבר ומזכ”ל מק”י לשעבר עיסאם מחול הסיר גם הוא את מועמדותו, כך שההתמודדות הייתה לבסוף בין עו”ד סאמח עיראקי – רכז מזכירות מק”י, סגן ראש עיריית טירה והיועץ המשפטי של מרכז מוסאווא – לבין עו”ד איימן עודה, מזכיר חד”ש ולשעבר חבר מועצת העיר חיפה.

ח”כ דב חנין, אשר הגיש את מועמדותו למקום השני, הודיע כי הוא מבקש להתמודד במקום השלישי ברשימה, כדי להבטיח שבמקום השני תהיה אישה. המועמדת שנבחרה למקום השני היא עאידה תומא-סלימאן (330 קולות) – חברת הלשכה הפוליטית של מק”י, מנכ”לית עמותת “נשים נגד אלימות”, ולשעבר עורכת היומון “אל-אתיחאד”. מולה התמודדה נבילה אספניולי (316 קולות), ד”ר לפסיכולוגיה ומייסדת מרכז א-טפולה בנצרת, הפועל לקידום החינוך לגיל הרך ולהעצמת נשים.

בהתמודדות על המקום השלישי, אישרו צירי המועצה ברוב גדול של 74% לדב חנין להגיש את מועמדותו, אישור שנדרש משום שעל-פי תקנון חד”ש, מועמד שכיהן למעלה משתי תקופות כהונה, נדרש לזכות באישור של שני-שלישים לפחות מחברי המועצה, בטרם יוכל להתמודד לכהונה נוספת. לאחר שזכה באמון המועצה, הודיעו ד”ר עופר כסיף (חבר הלשכה הפוליטית של מק”י ומרצה למדעי המדינה) וד”ר יעלה רענן (מרצה, דוברת המועצה האזורית של הכפרים הבדואים הבלתי-מוכרים בנגב, ותושבת קיבוץ כיסופים שבאזור עוטף עזה) על הסרת מועמדותם. מול ח”כ חנין התמודד פדרו גולדפרב, מורה לאזרחות מקיבוץ ניר יצחק בנגב, אשר זכה ב-27% מהקולות, לעומת חנין שזכה ב-73%.

במקום הרביעי זכה ד”ר יוסף ג’בארין, מרצה למשפטים ולזכויות אדם באוניברסיטת חיפה ומנהל מרכז דיראסאת – המרכז הערבי למשפט ומדיניות. מולו התמודד אמג’ד שבייטה, מזכ”ל ברית הנוער הקומוניסטי הישראלי (בנק”י).

על המקום החמישי התמודדו ד”ר עבדאללה אבו מערוף – חבר הלשכה הפוליטית של מק”י, הפעיל בוועד היוזמה הערבי-הדרוזי ובארגון “רופאים לזכויות אדם”; יוסף אלעטאונה – מזכיר סניף חד”ש ביישוב חורה שבנגב; סאמר סוויד – חבר מזכירות חד”ש ולשעבר מזכיר ועד היוזמה הערבי-הדרוזי; והבמאי ושחקן התיאטרון מוחמד בכרי. לאחר שנודע כי נדרש סיבוב שני בין אבו מערוף לבין אלעטאונה, משום שאיש מהם לא זכה ב-50% מהקולות, הודיע אלעטאונה כי הוא מסיר את מועמדותו.